Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Goede leiders eten als laatste

Waarom teams excelleren in een cirkel van veiligheid

Specificaties
E-book, 352 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Business Contact | 2e druk, 2022
ISBN13: 9789047016137
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Business Contact Epub met watermerkbeveiliging 2e druk, 2022 9789047016137
Direct te downloaden

Samenvatting

Plezierig werken in een omgeving waar je je veilig en gewaardeerd voelt, dat is het resultaat van goed leiderschap volgens bestsellerauteur Simon Sinek. Met aandacht voor de millenial-generatie.

Simon Sinek, bekend van de bestseller Begin met het Waarom, legt in 'Goede leiders eten als laatste' helder uit wat leiders kunnen doen om een cirkel van veiligheid in hun organisatie te creëren en mensen te laten floreren. Dit is de essentiële taak van een leider of manager, want zolang je je aandacht richt op mogelijk gevaar binnen de organisatie, heb je onvoldoende zicht op wat er buiten de organisatie gebeurt. Vertrouwen, een loyaal team en een goede samenwerking zijn noodzakelijk om adequaat op veranderende omstandigheden te reageren en optimaal te presteren.

'Goede leiders eten als laatste' is een herziene editie van 'Een voor allen, allen voor een', met een uitbreiding geïnspireerd op Simon Sineks viral video 'Millenials in the workplace' en een handige bijlage vol praktische tips over leidinggeven aan deze nieuwe generatie.

Specificaties

ISBN13:9789047016137
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:352
Druk:2
Verschijningsdatum:17-2-2022
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (7)

recensie
Een voor allen, allen voor een
Renze J. Klamer | 27 oktober 2016
Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen.
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Marieke Kruitwagen | 5 november 2015
Van nature ben ik een persoon die tijd investeert om collega’s en klanten echt te horen en te zien. Ik geef ze oprechte aandacht. Zo komen collega’s met mij sparren. Laat ik een collega groeien door naast haar te staan. En haar het vertrouwen te geven; je kunt het zelf. Een tijdje dacht ik bij mezelf, wat levert dit nu eigenlijk op?
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Marianne Eussen | 8 september 2014
De tijd van macholeiderschap is voorbij. Dat is de boodschap die Simon Sinek uitdraagt in zijn boek ‘Een voor allen, allen voor een’. De titel ‘Een voor allen, allen voor een’ verwijst naar het motto van de Drie Musketiers. Het geeft de samenhorigheid weer die de schrijver zo belangrijk vindt voor succesvolle organisaties. Toch vind ik de oorspronkelijke titel: ‘Leaders eat last’ beter passen bij de boodschap van dit boek.
Lees verder
recensie
Een pleidooi voor onbaatzuchtige hormonen
Jeroen Ansink | 8 september 2014
Ondernemingen zijn verslaafd aan dopamine, stelt de Amerikaanse denker Simon Sinek in Een voor allen, allen voor een. Dat verwoest de gemeenschapszin en creëert een permanent gevoel van onveiligheid. Een flinke dosis oxytocine moet de oplossing bieden.
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Martin van Staveren | 1 juli 2014
‘Eén voor allen, allen voor één’ is het beroemde motto van de drie Musketiers. Het is ook de titel van een inspirerend boek van de nieuwe leiderschapsgoeroe Simon Sinek.
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
Carla Verwijs | 27 juni 2014
Hoe komt het dat sommige teams wèl functioneren als hecht team en andere teams slechts samenraapsels van individuen lijken? Waarom vinden zoveel mensen hun werk niet leuk en voelen zich niet betrokken bij het bedrijf?
Lees verder
recensie
Een voor allen, allen voor een
José Otte | 26 juni 2014
‘Een voor allen, allen voor een’ van Simon Sinek is een boek over de zoektocht naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer.
Lees verder

Over Simon Sinek

Simon Sinek wordt omschreven als 'visionary thinker with rare intellect'. Hij is een onverwoestbaar optimist die gelooft in een stralende toekomst en in onze kracht om die samen op te bouwen. Sinek is auteur van meerdere bestsellers, waaronder de wereldwijde hit 'Start with Why' en 'Leaders Eat Last'. Hij host de podcast A Bit of Optimism en is oprichter van The Optimism Company. Sinek is opgeleid als etnograaf en is gefascineerd door mensen en organisaties die de grootste en meest blijvende impact maken. Door de jaren heen ontdekte hij opmerkelijke patronen in hoe zij denken, handelen en communiceren, en in welke omgevingen mensen op hun best functioneren. Hij is vooral bekend door zijn TED Talk over het concept van "WHY," die meer dan 60 miljoen keer is bekeken, en zijn video over millennials op de werkvloer — die binnen een week 80 miljoen keer werd bekeken en inmiddels honderden miljoenen keer is afgespeeld. Sineks onconventionele en vernieuwende kijk op zakendoen en leiderschap heeft wereldwijd aandacht getrokken. Hij heeft gesproken met leiders en organisaties in vrijwel elke sector. Hij werkt regelmatig samen met verschillende takken van de Amerikaanse strijdkrachten en overheidsinstanties, en is adjunct staflid bij de RAND Corporation, een van de meest vooraanstaande denktanks ter wereld.

Andere boeken door Simon Sinek

Inhoudsopgave

Voorwoord 7

Deel 1: Onze behoefte aan veiligheid
1. Bescherming van bovenaf 13
2. Medewerkers zijn ook mensen 20
3. Erbij horen 33
4. Ja, maar... 41

Deel 2: Imposante krachten
5. Toen genoeg nog genoeg was 50
6. e.d.s.o. 57
7. De c van... 76
8. Waarom we leiders hebben 88

Deel 3: De werkelijkheid
9. De moed om te doen wat juist is 101
10. Een sneeuwscooter in de woestijn 106

Deel 4: Hoe we hier beland zijn
11. De hoogtijdagen voordat de zeepbel barstte 113
12. De boomers als grote mensen 124

Deel 6: Verwoestende overdaad
17. Leiderschapsles 1: Zo de cultuur vaart, vaart het bedrijf 171
18. Leiderschapsles 2: Zo de leider vaart, vaart de cultuur 184
19. Leiderschapsles 3: Integriteit telt 198
20. Leiderschapsles 4: Vrienden zijn belangrijk 211
21. Leiderschapsles 5: Leid de mensen, niet de getallen 222

Deel 7: Een maatschappij van verslaafden
22. We zijn de kern van onze eigen problemen 241
23. Tegen elke prijs 249
24. De abstracte generatie (Herzien en uitgebreid) 258

Deel 8: Een leider worden
25. De twaalfde stap 288
26. Gedeelde strijd 293
27. We hebben meer leiders nodig 302

Bijlage: Een praktische gids voor leidinggeven aan millennials 305
Dankwoord 322
Noten 326
Literatuur 346
Register 348

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Goede leiders eten als laatste