Het meisje van de slijterij

Specificaties
E-book, 103 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Lev. | 2010
ISBN13: 9789044964769
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Lev. Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2010 9789044964769
Direct te downloaden

Samenvatting

Bijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. Bij social media gaat het om relaties in plaats van transacties, om te durven delen zonder daar direct iets voor terug te verlangen. Maar als die transacties uiteindelijk toch plaatsvinden, blijken deze veel waardevoller te zijn dan voorheen. Er is namelijk een band met het bedrijf, het product en de mens erachter ontstaan.

Door gebruik te maken van haar digitale netwerk zet Petra de Boevere regelmatig nieuwe producten in de markt. Zo ontwikkelde ze onlangs de nu al beruchte Zeeuwierjenever. De positionering, naam en vormgeving ontstonden door hierover te overleggen met haar mede-Twitteraars, die het product vervolgens massaal gingen bestellen. Regelmatig rijden mensen honderden kilometers heen en terug om de slijterij nu eens in het echt te bezoeken.

In Meisje van de Slijterij deelt Petra de Boevere wat ze de afgelopen tien jaar op internet heeft gedaan. Wat ze ervan leerde, hoe het haar inspireerde en wat online netwerken haar en haar bedrijf heeft gebracht. Maar ook welke fouten ze maakte en welke hobbels ze moest nemen om te komen waar ze nu is.
Ze legt uit hoe de op het eerste oog wirwar aan social media werkt en hoe je die voor jezelf en je bedrijf in kunt zetten.

‘Vanaf het allereerste moment weet Petra haar lezers te boeien. […] Meisje van de Slijterij is een boeiend en inspirerend boek. Na het lezen ervan is het alsof ik Petra al jaren ken en dat vind ik heel bijzonder.’ – Leeskost.nl

Specificaties

ISBN13:9789044964769
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:103
Uitgever:Lev.
Verschijningsdatum:28-9-2010
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Meisje van de Slijterij
Perry Oostrum | 24 september 2010
Bijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. 
Lees verder
recensie
De kracht van online ligt offline
Wendy van den Hurk | 16 september 2010
Om maar met de deur in huis te vallen: Meisje van de Slijterij is géén managementboek. Het mag dan gaan over de zakelijke successen van een ondernemer dankzij sociale media, begrippen als strategie en businessplannen schuwt schrijfster Petra de Boevere liever. Sterker nog: ze doet naar eigen zeggen maar wat. Maar met dat getwitter en geblog behaalt ze toevallig wél zakelijke successen. En ze schrijft het nog leuk op ook.
Lees verder

Over Petra de Boevere

Petra de Boevere (1967) is ondernemer, slijter en meester-vinoloog. Ze schrijft columns voor diverse vakbladen, verschijnt regelmatig in de media en wordt steeds vaker uitgenodigd om anderen te vertellen hoe je social media succesvol voor je bedrijf of organisatie in kunt zetten.

Andere boeken door Petra de Boevere

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Durf te delen
Waarom zou je dit willen delen?
Hoe deel je?
Google is God
Oei! Ze praten terug!
Samen denken en samen doen
Personal branding
Digitaal netwerken
Politiek 2.0
Tips and tricks
Waar gaan we naartoe?
Woordenlijst

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Het meisje van de slijterij