Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Principes van marketing
Principes van marketing
Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.

Meer over de auteurs
Philip Kotler, Gary Armstrong, Lloyd Harris, Nigel Piercy e.a.

Principes van marketing

Inclusief Pearson MyLab

Specificaties
Paperback, 651 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 8e druk, 2021
ISBN13: 9789043038065
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Pearson Education NL 8e druk, 2021 9789043038065
8e druk | 2021 € 79,95 9e druk | 2025 € 79,95
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
79,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.

Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de blauwdruk vormt voor het te volgen marketingbeleid. De indeling van dit boek sluit dus goed aan bij de manier waarop marketing daadwerkelijk in de praktijk wordt toegepast.

In deze editie zijn nieuwe, actuele cases en voorbeelden toegevoegd van Nederlandse en Vlaamse bedrijven, zowel op het gebied van marketing tussen bedrijf en consument als tussen bedrijven onderling. Het boek is volledig geactualiseerd, met meer aandacht voor online marketing en sociale media. Uiteraard is er ook oog geweest voor de implicaties van de COVID-19-pandemie. Daarnaast wordt de geïntegreerde marketingstrategie uitgebreid behandeld en is er meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ten slotte komt de customer journey (klantreis) in deze editie uitvoerig aan bod.

Principes van marketing is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar voor elke studie waarin marketing aan bod komt. Het is een standaardwerk voor marketingstudenten én -professionals.

Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere:
• Het volledige boek in digitale vorm (eText)
• Een begrippentrainer
• Meerkeuzevragen met feedback
• Cases
• Discussievragen
• Verdiepend materiaal
• Animaties
• Alle figuren en tabellen uit het boek

Trefwoorden

marketing   marketingplan   marketingstrategie   klantgerichtheid   marktonderzoek   marketingmix   b2b-marketing   consumentengedrag   marketingcommunicatie   strategisch management   prijsbeleid   productbeleid   distributiebeleid   internetmarketing   positionering   online marketing   marketingomgeving   merkbeleid   segmentatie   social media   customer journey   swot-analyse   doelgroepbepaling   duurzaamheid   geïntegreerde marketing   strategische planning   marketingorganisatie   mission statement   concurrentieanalyse   product life cycle  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789043038065
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:651
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:8
Verschijningsdatum:1-3-2021
Hoofdrubriek:Marketing

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Bekijk alle boeken

Over Gary Armstrong

Gary Armstrong is emeritus hoogleraar aan de Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina.

Andere boeken door Gary Armstrong

Bekijk alle boeken

Over Lloyd Harris

Lloyd C. Harris is hoogleraar Marketing aan de Birmingham Business School, University of Birmingham.

Andere boeken door Lloyd Harris

Bekijk alle boeken

Over Nigel Piercy

Nigel Piercy is emeritus decaan en hoogleraar Marketing en Strategie aan de Warwick Business School, University of Warwick.

Andere boeken door Nigel Piercy

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding: het marketingproces

Deel I Analyse
1 Het marketingproces
2 De marketingomgeving
3 Marktonderzoek
4 Consumentengedrag
5 Business-to-businessmarketing
6 Van analyse naar marketingstrategie

Deel II Strategie
7 Marktgerichte marketingstrategie
8 Klantgerichte marketingstrategie

Deel III Tactiek
9 Product-, dienst- en merkbeleid
10 Productontwikkeling en levenscyclusbeleid
11 Prijsbeleid
12 Distributiebeleid
13 Detailhandel en groothandel
14 Geïntegreerde marketingcommunicatie
15 Betaalde media
16 Eigen en verdiende media

Deel IV Implementatie en evaluatie
17 Implementatie en evaluatie

Vergelijkbare boeken

  • Marketing
    Katheline De Lembre
    Marketing
    € 47,40
  • Marketing Kernstof
    Martin van der Sluis
    Marketing Kernstof
    € 89,95
  • Marketing: An Introduction, Global Edition
    Gary Armstrong
    Marketing: An Introduction, Global Edition
    € 93,34
  • Inleiding tot de marketing
    Bronis Verhage
    Inleiding tot de marketing
    € 69,95
  • Marketingplanning
    Kees Benschop
    Marketingplanning
    € 29,95
  • BOM Business to business marketing
    Kees Gelderman
    BOM Business to business marketing
    € 44,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Beeldtaal
    Jos van den Broek
    Beeldtaal
    € 55,50
  • Copy & Concept
    Bert Tobokholt
    Copy & Concept
    € 59,95
  • Communicatie handboek
    Wil Michels
    Communicatie handboek
    € 66,95
  • Interculturele communicatie
    Carlos Nunez
    Interculturele communicatie
    € 26,00
  • Issuesmanagement
    Frank Körver
    Issuesmanagement
    € 41,50
  • Leren communiceren
    Carel Jansen
    Leren communiceren
    € 83,95

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Principes van marketing

        Principes van marketing
        Philip Kotler , Gary Armstrong , Lloyd Harris , Nigel Piercy
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Principes van marketing

        Verwijder uw beoordeling