Copy & Concept
Samenvatting
- Bespreekt als enige het complete creatieve proces van marketingcommunicatie;
- bevat een goede balans tussen theorie en praktijkcases van topbureaus;
- schitterend vormgegeven met beelden van succesvolle campagnes.
Copy & Concept is een aanwinst voor het vakgebied van marketingcommunicatie. Het is het enige werk dat het complete creatieve proces behandelt. Alle fasen komen aan bod: briefing, strategie, conceptontwikkeling, creatieve technieken en copywriting.
Sinds het verschijnen van de eerste editie in 2008 is Copy & Concept als studie- en inspiratieboek over conceptontwikkeling en copywriting een begrip geworden. Niet alleen studenten, maar ook ervaren professionals gebruiken het intensief, omdat het boek een goede balans heeft gevonden tussen theorie, stappenplannen en modellen enerzijds en sprekende voorbeelden uit prijswinnende campagnes anderzijds.
Deze vernieuwde zevende editie van Copy & Concept gaat nog dieper in op thema’s en tools als de briefing, de creatiedriehoek, design thinking, storytelling en copywriting-technieken. Daarnaast komen nu ook de onderwerpen social media copywriting, SEO-copywriting, brainwriting (een creatieve techniek) en de Zero moment of truth (een marketingstrategie) aan bod. Met de focus op nieuwe ontwikkelingen en inspirerende voorbeelden, overbrugt Copy & Concept het gat tussen theorie en praktijk.
Copy & Concept mag niet ontbreken op hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Communication & Multimedia Design, Media, Informatie & Communicatie en kunstopleidingen.
Studenten en docenten vinden in de ondersteunende online omgeving bij dit boek o.a. opdrachten, nuttige weblinks en collegesheets. Daarnaast is er een facebook-pagina met actuele campagnes en een LinkedIn-pagina (voor docenten).
Trefwoorden
marketingcommunicatie copywriting conceptontwikkeling creativiteit reclamestrategie creatieve technieken briefing merkpositionering reclamewerking social media storytelling doelgroepgerichte communicatie medialandschap contentmarketing digitale media seo copywriting customer journey headlines transmedia participatie lateraal denken design thinking zmot brainstormen brainwriting
Trefwoorden
Over Martin Westbeek
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Briefing
3. Creatieve technieken
4. Concept
5. Copy: de basis
6. Copy: de toepassing
Bronnen
Over de auteurs
Illustratieverantwoording
Merkenregister
Termenregister
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal