Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Handboek Marketing 4.0
Handboek Marketing 4.0
Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.

Meer over Paul Postma
Paul Postma: ‘De Digital Marketing Cyclus is een Tesla’ Ger Post 23 januari 2018 Paul Postma schreef met collega’s het Handboek Marketing 4.0, digital data-driven-direct. ‘Basisconcepten die juist heel waardevol zijn in de digitale wereld ontsnappen aan de aandacht.’ Lees het volledige artikel
Paul Postma

Handboek Marketing 4.0

Digital, data-driven, direct

Specificaties
Paperback, 452 blz. | Nederlands
Boom | 3e druk, 2018
ISBN13: 9789024400584
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Boom 3e druk, 2018 9789024400584
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
41,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Handboek Marketing 4.0' is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk 'Handboek Direct Marketing 3.0'. Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm.

'Handboek Marketing 4.0' beschrijft deze ontwikkeling, en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.

'Handboek Marketing 4.'0 is geschreven voor professionals en voor hbo-studenten marketing en communicatie.

Trefwoorden

marketing 4.0   data-driven marketing   digital marketing   direct marketing   omnichannel marketing   neuromarketing   klantgerichte marketing   big data   digital marketing cyclus   social media   e-mailmarketing   klantwaarde   online advertising   customer journey   klantdata   personalisatie   marketinganalyse   direct mail   a/b-testing   contentmarketing   koopgedrag   tweedefasemarketing   website optimalisatie   marketing roi   klantloyaliteit   privacywetgeving   crm   conversieoptimalisatie   marketingstrategie   mobile marketing  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024400584
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:452
Uitgever:Boom
Druk:3
Verschijningsdatum:1-9-2021
Hoofdrubriek:Marketing
Jongbloed:Accountancy en administratie

Thema classificatie

Economie, Financiën, Bedrijf en Management
Economie
Economie van de bedrijfsorganisatie
Economische groei
Econometrie en economische statistieken
Gedragseconomie
Populairwetenschappelijke economie
Bedrijfsmanagement
E-commerce: zakelijke aspecten
Management en managementtechnieken
Kennisbeheer en -management
Management van specifieke gebieden
Sales en marketingmanagement
Bedrijfscommunicatie en -presentatie
Verkoop en marketing
Adverteren
Merken en huisstijl
Online marketing / Sociale media marketing
Direct marketing / telemarketing
Marktonderzoek
Klantenservice
Informatica en informatietechnologie
Bedrijfsapplicaties
Grafische en digitale media-applicaties
Databanken
Praktische toepassingen van IT
Computernetwerken en communicatiesystemen
Toegepaste informatica

Expertrecensies (3)

recensie
Handboek Direct Marketing 3.0
Max Kohnstamm | 28 maart 2013
Paul Postma heeft zijn Handboek Direct Marketing aangepast aan de vele ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Met name de spectaculaire evolutie op online gebied heeft geleid tot een ingrijpend herziene druk met als titel: Het Handboek Direct Marketing 3.0.
Lees verder
recensie
Social media en games in nieuwe DM-bijbel
Paul Groothengel | 17 januari 2012
Direct marketing zit al vele jaren in de toolkit van iedere marketeer en gaat steeds zwaarder wegen. Zeker in tijden van crisis, als de CFO van de marketingdirecteur wil weten wat het marketingbudget nu concreet heeft opgeleverd. Daarbij komt: databasesoftware wordt steeds slimmer, en de direct marketeer heeft de vergaande mogelijkheden van social media ontdekt. Vooral vanwege dat laatste besloot marketingadviseur Paul Postma zijn in 2007 gepubliceerde ‘Handboek Direct Marketing 2.0’ herzien, en dat heeft geresulteerd in het logische vervolg Handboek Direct Marketing 3.0.
Lees verder
recensie
Handboek Direct Marketing 2.0
Eric van Arendonk | 17 december 2007
Persoonlijk vind ik het lezen van handboeken niet echt prettig. Dat heeft te maken met de opzet van een handboek. Het is zo vreselijk volledig. Daar is op zich niets mis mee, maar hierin zit opgesloten dat je dus ook basiszaken tegenkomt die voor jou als niet meer dan open deuren zijn. Aan de andere kant heeft dat ook een voordeel. De opbouw is logisch omdat het stap voor stap de materie behandelt. Het handboek 'Direct Marketing 2.0' van Paul Postma is wat mij betreft dan ook een echt handboek: een goede opbouw en de materie wordt bijzonder helder uiteengezet. Deze heldere opzet maakt het mogelijk het boek als bladerexemplaar te gebruiken, dus om te raadplegen als je met een vraagstuk zit waarvoor je op dat moment net even wat meer diepgang zoekt.
Lees verder

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC werd op basis van onderzoek door TNS NIPO in 2010 verkozen tot het beste marketing- en businessconsultancy bedrijf in Nederland voor Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Andere boeken door Paul Postma

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord
Introductie

1. De ontwikkeling van marketing naar marketing 4.0
2. Het tweedefasemarketing proces
3. Data en analyse
4. De marketing 4.0 media: digital, data-driven en direct
5. Het waarnemen van marketing 4.0 media
6. Juridische aspecten

Cases

Eindnoten
Register
Figuren en tabellen
Dankwoord

Vergelijkbare boeken

  • Nima Marketingfacts Jaarboek 2025
    Redactie Marketingfacts
    Nima Marketingfacts Jaarboek 2025
    € 35,00
  • Digital Marketing
    Paul Kramer
    Digital Marketing
    € 34,50
  • Entertainment marketing
    Laurent Lootens
    Entertainment marketing
    € 9,95
  • Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
    Patrick Petersen
    Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
    € 9,95
  • Handboek Online Marketing 3 - herziene 3e druk
    Patrick Petersen
    Handboek Online Marketing 3 - herziene 3e druk
    € 37,50
  • Marketingfacts Jaarboek 2023-2024
    Redactie Marketingfacts
    Marketingfacts Jaarboek 2023-2024
    € 35,00

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Anatomie van de Verleiding
    Paul Postma
    Anatomie van de Verleiding
    € 15,95
  • De gehaakte aardbei
    Paul Postma
    De gehaakte aardbei
    € 16,95
  • Big Data Marketing
    Paul Postma
    Big Data Marketing
    € 42,50
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Marketing 4.0

        Handboek Marketing 4.0
        Paul Postma
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Handboek Marketing 4.0

        Verwijder uw beoordeling