Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De menseneconomie

Een nieuwe relatie tussen bedrijven en medewerkers

Specificaties
E-book, 155 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2011
ISBN13: 9789020900071
Rubricering
LannooCampus Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2011 9789020900071
Dit product is uitverkocht
19,99

Samenvatting

In 'De menseneconomie' onthult Krist Pauwels dé nieuwe relatie tussen bedrijven en hun medewerkers. Aan de hand van zijn ceo-model - het creatieve energie organisatiemodel - beschrijft hij hoe werkgevers en werknemers zichzelf en elkaar kunnen verrijken via een bewuste uitwisseling van acht waarden. Resultaat? Er ontstaat een cultuur van creatieve energie waarin de bedrijfstop openstaat voor ideeën en inzichten van de werknemers en waarin alle medewerkers hun persoonlijke energie aanspreken om het geheel sterker te maken.

'De menseneconomie' zit boordevol concrete tips voor bedrijfsleiders, HRM-verantwoordelijken en communicatie-experts om menselijke én financiële meerwaarde te creëren in hun ondernemening.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789020900071
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:155
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2012
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
De menseneconomie
Eric van Arendonk | 16 maart 2012
'Een nieuwe relatie tussen bedrijven en medewerkers', deze ondertitel klinkt niet onlogisch. Immers er is de laatste jaren wel het een en ander veranderd voor zowel organisaties als medewerkers. Krist Pauwels beweert dat dit leidt tot een nieuwe relatie tussen die twee. In 'De menseneconomie' legt hij hoe het zit.
Lees verder

Over Krist Pauwels

Krist Pauwels richtte in 2002 samen met zijn vennoten communicatiebureau CHOCO op en in 2008 de strategische denktank cacao. Hij is master in de psycho-energetica en docent aan de Lessius Hogeschool Mechelen.

Andere boeken door Krist Pauwels

Inhoudsopgave

Voorwoord
De roots van dit boek

Wie is de baas?
1. Van economie naar ikonomie
2. Mijn wereld, mij bedrijf
3. 360º winstperspectief

Het creatieve energieorganisatiemodel
4. Acht waarden sturen elke relatie
5. Een nieuwe communicatiecultuur: verwoorden, delen, evolueren
6. Openhartigheid versus vertrouwen
7. ruimte versus engagement
8. Verantwoordelijkheid versus begrip
9. Oorspronkelijkheid versus transparantie

Van je bedrijf een creatieve energie organisatie maken
10. Nieuwe communicatiestructuur: draagvlak creëren vanuit de kern
11. De kern benoemen: visie, missie en waarden
12. Beleven: de communicatiecultuur installeren
13. Groeien binnenin, uitstalen naar buiten

Nawoord
Een nieuwe relatie met klanten, pers en maatschappij

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De menseneconomie