

Ramón Wernsen werkt als financieel planner en vult het financieel plan van zijn klanten in met een maatwerkportefeuille van ETF's.
Meer over Ramón WernsenVan provisie naar factuur!
Het genereren van een bedrijfsmodel voor de massamarkt
Samenvatting
Er is een verschuiving gaande van productgedreven verkoop naar klantgerichte advisering in de financiële dienstverlening. Dat betekent dus geen provisie meer maar een factuur. Hoe pak je dat aan als ondernemer in de financiële dienstverlening?
De wetgever wil een cultuuromslag in gang zetten van productgedreven verkoop naar klantgerichte advisering. Om dit doel te bereiken zal naast een verschuiving van het beloningsmodel van provisie naar factuur de komende jaren ook de nadruk komen te liggen op advies in plaats van bemiddeling en hiermee op het verbeteren van de vaardigheden, professionaliteit en de kennis van adviseurs. Alle kans dus om uzelf als financieel dienstverlener opnieuw uit te vinden.
Waar het in dit boek over gaat is om het transformeren van een productgedreven businessmodel naar een consistent adviesgedreven businessmodel en hiervoor rechtstreeks betaald krijgen door de klant. Doel van het boek is:
· Laten zien wat er komt kijken bij de switch van een productgedreven businessmodel op basis van provisie naar een adviesgedreven businessmodel op factuurbasis.
· Laten zien hoe u de transitie maakt van een productgedreven businessmodel op basis van provisie naar een adviesgedreven businessmodel op factuurbasis en welke kennis en vaardigheden u hierbij nodig heeft.
Hoe denkt u dat uw bedrijfsmodel er volgend jaar uitziet, en over drie en vijf jaar vanaf nu? Behoort u tot die kantoren die succesvol zullen zijn in de transitie van productgedreven naar adviesgedreven kantoor op factuurbasis?
Trefwoorden
advisering provisieverbod factuurmodel financiële dienstverlening bedrijfsmodel klantgericht verdienmodel financieel advies ondernemen klantrelaties directe beloning wet- en regelgeving bemiddeling financiële planning onafhankelijk advies businesstransformatie prijsbepaling wft klantwaarde afm efficiëntie transitie uurtarief klantsegmentatie belangenconflicten adviesproces kantoorstructuur professionaliteit dienstverlening
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Introductie
2. Fundament
3. Klanten en segmentatie
4. Waardevolle service en dienstverlening
5. Efficiënte kantoorstructuur
6. Bepalen van de prijs
7. Waardevol en efficiënt adviesproces
Bijlagen
De auteur
Trefwoordenregister
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal