Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Cursus Design Thinking in een aantrekkelijk jasje

Het tweede thema-magazine van Shapeshifters Publishers is een aantrekkelijk 150 pagina’s tellend blad getiteld Innoveren Eerst geloven, dan zien! De auteur van dit magazine is innovatie en creativiteit trainer Rody Vonk. Onder zijn leiding (en inspiratie) is een concept uitgewerkt waar interviews, artikelen en een uitgebreide cursus Design Thinking in zijn opgenomen.

Bertrand Weegenaar | 9 april 2019 | 1-2 minuten leestijd

Het magazine-concept biedt de auteur en redactie veel mogelijkheden. Er wordt ruimte geboden voor mooie visuele ondersteuning. Er is ruimte om voorbeelden duidelijk en afwisselend in beeld te brengen. Dit werkt bijvoorbeeld goed in het voorbeeld bij Human Centered Design waar General Electric gekeken heeft naar de angst van kinderen die een MRI-scan moeten ondergaan. Ze bleken bang van de steriele ziekenhuisomgeving en hadden angst om langdurig in de scanner te liggen. Dit is opgelost door de behandelkamer als een piratenkamer in te richten en de scanner als een hut waar ze in gaan liggen. Hierdoor nam het aantal kinderen dat onder narcose gebracht moest worden voor een scan enorm af. Verhaal en foto vullen elkaar goed aan.

Er zijn diverse interessante interviews (Sjors Frölich over innovatie bij BNR Nieuwsradio) en een lang verhaal over de stappen van Design Thinking. De vijf stappen van deze methode (Empathize, Define, Ideate, Prototype en Test) worden stuk voor stuk uitgewerkt, met inspiratie en doorstudeermogelijkheden.

Aan dit uitgave-model hangt wel een stevig prijskaartje: €29,95. Daar kun je dus ook een goed (studie)boek over dit onderwerp voor kopen. Dan krijg je alleen niet dit uitgebalanceerde en originele document waar terugblader plezier en inspiratie in zit.

Shapeshifters Publishers (haar redactie, ontwerpers, fotografen, enzovoort) biedt de auteurs een platform dat verder reikt dan een aantrekkelijk magazine. De uitgever organiseert thema-events zoals inspiratiemaaltijden, te verzorgen workshops en trainingen. Het eerste magazine in deze reeks was Shared Leadership m/v - Een pleidooi voor gelijkwaardigheid in leiderschap van Ingrid van Rossum.

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden