Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Hollandse Meesters in Management: de ideeën van Giep Franzen over marketing, merken en reclame

Hoorcolleges over het werk van Nederlandse managementauteurs

Specificaties
Audio-cd, 65 blz. | Nederlands
Managementboek | 1e druk, 2007
ISBN13: 9789077387238
Rubricering
Managementboek 1e druk, 2007 9789077387238
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Giep Franzen werd door de lezers van twee vakbladen uitgeroepen tot reclameman van de twintigste eeuw. Die eretitel dankt de nestor van het reclamevak aan zijn grote betekenis voor het denken over commerciële communicatie en strategisch 'brand management'. In 1962 richtte Franzen samen met Nico Hey en Martin Veltman het beroemdste reclamebureau van Nederland op: fhv. Zijn eerste boek, 'Mensen, producten en reclame' gold jarenlang als standaardwerk. Sindsdien schreef hij een halve boekenplank vol over de effectiviteit van reclame en het merk.

Giep Franzen provoceert graag. Met zijn prikkelende uitspraken wil hij reclamemakers en adverteerders verleiden tot een gepassioneerder relatie met de wetenschap dan het verstandshuwelijk waarvan tot nu toe sprake is. Merkenbouwers laten zich volgens hem nog steeds liever leiden door intuïtie en creativiteit dan door effectief reclamemaken.

Specificaties

ISBN13:9789077387238
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-cd
Aantal pagina's:65
Druk:1
Verschijningsdatum:1-5-2007
Hoofdrubriek:Marketing

Over Harry Starren

Harry Starren (1955) studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Utrecht en politicologie/bestuurskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Harry Starren was algemeen directeur van de Baak, Management Centrum VNO-NCW. Daarnaast is hij actief als trainer, docent en adviseur, met name op het gebied van het management van professionele organisaties. Harry Starren was presentator van het TELEAC/NOT televisieprogramma Grootmeesters in Management. Van zijn hand verscheen een boek onder dezelfde titel. Hij presenteert tevens de 10-delige audio cd-reeks Hollandse Meesters in Management. Hij publiceerde daarna een tweede boek: De 21 geboden van modern leiderschap, dat hij samen schreef met Twan van de Kerkhof. Sinds een aantal jaar verzorgt hij een interviewprogramma voor BNR Nieuwsradio.

Andere boeken door Harry Starren

Over Ronald Buitenhuis

Na de School voor de Journalistiek en een periode als freelance journalist heeft Ronald Buitenhuis enkele jaren bij een persbureau in Oost-Nederland gewerkt. Daarna was hij (eind)redacteur bij het Kluwer-tijdschrift ELAN, vakblad voor Directeuren en Commissarissen. Eind jaren negentig is het vaste dienstverband ingeruild voor zelfstandig ondernemerschap, onder meer met freelance (beurs)verslaggeving voor Business Update; het eerste beursprogramma op de Nederlandse televisie. Een logische vervolgstap was het freelance-eindredacteurschap bij RTL Z. De laatste jaren is geschreven pers de hoofdmoot van zijn activiteiten. Vaktijdschriften, kranten, boeken, interne communicatie... 

Andere boeken door Ronald Buitenhuis

Over Marike van Zanten

Marike van Zanten (1961) is financieel-economisch journalist. Ze publiceerde de afgelopen jaren onder meer in Communicatie, ELAN, Het Financieele Dagblad, Intermediair, Management Scope en Slow Management over corporate governance, management, strategie & leiderschap en gender diversity. Zo is ze samen met Jos van Hezewijk verantwoordelijk voor de 'Top 50 machtigste vrouwen' in het blad Management Scope. Ook is ze redacteur van het e-zine Governance Update. Na haar studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, die ze in 1988 cum laude afrondde, was ze een jaar lang werkzaam bij Sijthoff Pers. Vervolgens was ze van 1991 tot en met 2002 verbonden aan ELAN, magazine voor directeuren en commissarissen, voor ze zich in 2003 zelfstandig vestigde.

Andere boeken door Marike van Zanten

Inhoudsopgave

1. Introductie
2. Wie is Giep Franzen?
3. De geschiedenis van merken
4. De essentie van Brand Management
5. Het bouwen van een merkpersoonlijkheid
6. Merkenportfolio en merkarchitectuur
7. Hoe reclame echt werkt
8. Het 'Gesamkunstwerk'
9. De voorbeelden van Giep Franzen
10. Een karakterschets (door Harry Starren)

Extra: MS Word bestand met de integrale tekst

Duur: ± 65 minuten

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hollandse Meesters in Management: de ideeën van Giep Franzen over marketing, merken en reclame