Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Superpromoters in risico- en crisiscommunicatie

Een literatuuronderzoek naar (de effecten van) het gebruik door de overheid van superpromoters in risico- en crisiscommunicatie

Specificaties
E-book, 105 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Boom Lemma uitgevers | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789462741737
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Boom Lemma uitgevers Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2014 9789462741737
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De overheid zoekt naar nieuwe manieren om haar boodschap zo overtuigend mogelijk voor het voetlicht te brengen. Dit geldt vooral in situaties waarbij de boodschap activerend is, dat wil zeggen bedoeld is om mensen tot door de overheid gewenst handelen te laten besluiten. Bijvoorbeeld door op een bepaalde manier om te gaan met een risico- of crisissituatie.

In 2009 werd door Vogelaar voor het eerst het begrip 'superpromoter' geïntroduceerd. Een superpromoter is iemand die zijn enthousiasme deelt en anderen hiermee beïnvloedt. Het begrip superpromoter werd tot dan toe alleen toegepast in de marketing, bij de verkoop van commerciële producten.

Dit boek gaat over de vraag of er 'superpromoters voor overheidsbeleid' bestaan, in het bijzonder op het terrein van risico- en crisiscommunicatie. Kunnen deze superpromoters de boodschap van de overheid op zo'n manier overbrengen op burgers zodat zij deze ook zoals beoogd zullen uitvoeren?

Aan de hand van de wetenschappelijke literatuur worden in dit boek (de effecten van) het gebruik van superpromoters bij risico- en crisiscommunicatie door overheden in kaart gebracht. Het boek is daarmee van waarde voor communicatiemedewerkers en beleidsmakers op het terrein van crisis- en risicocommunicatie.

Specificaties

ISBN13:9789462741737
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:105
Druk:1
Verschijningsdatum:19-11-2014

Expertrecensies (1)

recensie
Superpromoters in risico- en crisiscommunicatie
Martin van Staveren | 29 april 2015
Wat doet een superpromotor? Waarschijnlijk meer dan je in eerste instantie denkt. Bijdragen aan risicobeheersing, bijvoorbeeld. Of helpen met informatieverspreiding tijdens rampen en crises. Dit wordt zeer toegankelijk en praktisch uitgelegd in het boekje 'Superpromotors in risico- en crisiscommunicatie'. Een must read, bijvoorbeeld voor de afdeling communicatie in elke organisatie, publiek of bedrijf.
Lees verder

Over Ira Helsloot

Prof.dr. I. Helsloot is hoogleraar Crisisbeheersing en Fysieke Veiligheid aan de Vrije Universiteit Amsterdam en strategisch adviseur regionale brandweer Amsterdam-Amstelland.

Andere boeken door Ira Helsloot

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Superpromoters in risico- en crisiscommunicatie