Lees verder
Simon Sinek wordt omschreven als 'visionary thinker with rare intellect'. Hij is een onverwoestbaar optimist die gelooft in een stralende toekomst en in onze kracht om die samen op te bouwen. Sinek is auteur van meerdere bestsellers, waaronder de wereldwijde hit 'Start with Why' en 'Leaders Eat Last'. Hij host de podcast A Bit of Optimism en is oprichter van The Optimism Company.
Meer over Simon SinekBegin met het Waarom
De gouden cirkel van ondernemen
Samenvatting
Elke CEO of directeur kan u vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen.
Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom bepaalt het (voort)bestaan. Waarom bent u gaan ondernemen? Waarom kopen klanten bij u en niet bij anderen?
Simon Sinek onderzocht de grote, inspirerende leiders en ontdekte dat mensen als Steve Jobs en Martin Luther King oppervlakkig gezien misschien weinig gemeen hebben, maar allemaal het Waarom als basis hebben. Ook ontdekte hij dat organisaties en leiders die de waarom-vraag als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Ze vormen een bron van inspiratie voor hun medewerkers en creëren grote loyaliteit.
'Begin met het waarom' helpt u om beter en authentieker leiding te geven en om uw organisatie, uw team en medewerkers te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk laat hij zien dat het werkt.
''Begin met het waarom' is een van de meest nuttige en indrukwekkende boeken die ik de laatste jaren gelezen heb. Het is simpel en verfijnd en laat ons zien hoe leiderschap zou moeten zijn. Een echte aanrader!' - William Ury, co-auteur van de everseller 'Excellent
onderhandelen'
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Over Simon Sinek
Inhoudsopgave
Deel 1: Een wereld die niet begint met waarom
1. Je denkt dat je het weet
2. Wortels en stokken
Deel 2: Een andere invalshoek
3. De Gouden Cirkel
4. Dit is geen mening, het is biologie
5. Helderheid, discipline en consistentie
Deel 3: Leiders hebben een gevolg nodig
6. Zo ontstaat vertrouwen
7. Hoe een kantelpunt kantelt
Deel 4: Hoe mobiliseer je mensen die geloven
8. Begin met het Waarom, maar weet ook hoe
9. Je weet waarom. Je weet hoe. En dan?
10. Communicatie draait niet om spreken, maar om luisteren
Deel 5: Succes is de grootste uitdaging
11. Wanneer een Waarom vaag wordt
12. De onvermijdelijke kloof
Deel 6: Ontdek waarom
13. De oorsprong van een Waarom
14. De nieuwe concurrentie
Dankwoord
Noten
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Rubrieken
- cadeauboeken
- diversen
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- management
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal