Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing The Customer Leader
The Customer Leader
Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is hoogleraar aan TIAS School for Business & Society. Zijn specialisatie betreft strategische marketing en innovatie, voornamelijk in B2B- en dienstenorganisaties. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Auteur van o.m. De Customer Leader (2024). 

Meer over de auteurs
Als je weet wat de job to be done is, kun je dat aanbieden Bas Hakker 3 april 2024 Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’ Lees het volledige artikel
Rudy Moenaert, Henry Robben

The Customer Leader

A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make

Specificaties
Paperback, 224 blz. | Engels
S2 Uitgevers | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789493282049
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
S2 Uitgevers 1e druk, 2022 9789493282049
Paperback | NL € 34,99 Paperback | EN € 34,95 E-book | EN € 24,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023

The Customer Leader makes your favorite management books obsolete. You can start emptying and rearranging your bookcase and make room for the Customer Leader. The Customer Leader is an action-packed, no-nonsense page-­turner. It helps you to define value, analyze the arena you are competing in, develop a winning value proposition, and build a customer-driven organization.

The Customer Leader is about leadership, customers, and creating great business. It addresses the most important question every business leader faces today: What kind of leadership do we need to lead our company and its stakeholders to a better place?

Rudy Moenaert (TIAS School for Business & Society) and Henry Robben (Nyenrode Business Universiteit) show that creating great business always starts with the customer. To know your customer, your company needs true leadership. For business leaders to be successful, customers must follow them. But true business leaders must also follow their customers, as customers provide the greatest opportunity for building great business.

Amidst the smokescreen of today’s new opportunities and challenges, you need tools. Renowned consultants, educators, and researchers Moenaert and Robben develop simple, yet powerful tools. These are the tools you need to master the fine art of Customer Leadership. The practical, actionable, and science-based insights Moenaert and Robben provide follow from decades of professional consultancy, executive teaching, and academic research. Simplicity creates magic.

Customer Leadership offers you a purpose as well as a privilege. The purpose is to create value for others; the privilege is to create value for yourself.

Trefwoorden

customer leadership   klantgerichtheid   leiderschap   customer experience   waardepropositie   waardecreatie   businessmodellen   strategie   businessmodel   marktbenadering   klantwaarde   customer leader canvas   klantervaring   marketing   stakeholdermanagement   ambidexteriteit   stakeholders   innovatie   digitalisering   concurrentievermogen   concurrentiekracht   digitale transformatie   klantinzicht   purpose   organisatie   klantsegmentatie   organisatieverandering   klantbehoud   marktstructuren   customer journey  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789493282049
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:S2 Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
The Customer Leader -‘Must Read’
Ment Kuiper | 6 februari 2023
Voor een marketeer kan een boek eigenlijk niet beter beginnen dan met een ondertitel waarin staat dat het boek een gids is. Een gids om je business te versterken met als uitgangspunt de keuzes die klanten maken. Ik heb het over ‘The Customer Leader - A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make’.
Lees verder

Over Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is gewoon hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketing & Customer Management op TIAS. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Rudy Moenaert is coauteur van De Customer Leader (2024), The Customer Leader (2022), Marketing met Ballen (2016), Marketing Strategy & Organisation (2011), Visionaire Marketing (2003) en auteur van De pijn van het ondernemen (2012). Hij publiceerde in de internationale toptijdschriften zoals o.m. Management Science, Journal of the Academy of Marketing Science en Journal of Product Innovation Management. Rudy is een fervent supporter van voetbalclub Club Brugge, houdt van e-mountainbiken en van lekker eten en goede wijn. Je kunt hem bereiken via www.moenaert.be en volgen via LinkedIn (Rudy Moenaert) en X (@moenaert). Lijfspreuk: "Du choc des idées jaillit la lumière."

Andere boeken door Rudy Moenaert

Bekijk alle boeken

Over Henry Robben

Henry Robben (henryrobben.com) is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Hij heeft verschillende managementposities en -rollen bekleed aan de universiteit en heeft diverse onderzoeks- en onderwijsprijzen gewonnen. Hij is geboren in Winnipeg (Canada) en opgegroeid in het zuiden van Nederland. Altijd bereid om te reizen (hint!), hij is gasthoogleraar geweest over de hele wereld (behalve in Oceanië, hoort, zegt het voort!). Zijn consultancy geeft hem het nodige houvast voor het echte leven. Hij is vader van drie prachtige jonge mannen, Martijn, Loek en Chiel, die zijn lust en leven zijn. Enthousiast over fietsen, wandelen, Oranje, lezen, first person shooters en schrijven, probeert hij te genieten van de goede dingen in het leven. Hij is ook een aspirant-romanschrijver en probeert bas en ukelele te spelen, maar heeft op al die gebieden geen enkel talent. Samen met Rudy Moenaert schreef hij onder Visionaire Marketing, Marketing Strategy and Organisation, Marketing met Ballen en The Customer Leader. 

Andere boeken door Henry Robben

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Acknowledgments 11
Bios 15
Prologue—The Purpose of the Customer Leader 17

Part I: Great Value 23
The Canvas of the Customer Leader 25
The License to Operate (The Focus of Part I) 26
The Arena to Play in (The Focus of Part II) 28
The Proposition to Win (The Focus of Part III) 29
The Resources to Make it Happen (The Focus of Part IV) 31
The Balance of Endowments and Progress 33
Progress, for Whom? 33
Customers 34
Owners 36
Employees 38
Partners 39
Society 41
The Stairway to Greatness 45
Level 1—The Commodity Swamp 47
Level 2—Be Distinctive 48
Level 3—Extract Value 51
Level 4—Competitive Strength 54
Level 5—Build Momentum 57
Level 6—Outstanding Returns 61
Level 7—Reward All 64
Reflection 68
Crafting the Customer Leader Canvas, Part I: Great Value 69

Part II: Profound Customer Understanding 71
Understanding Our Customers 73
Four Market Structures 73
The Job to Be Done 78
In Real Life—360° 81
Navigating Market Segments 83
Understanding the Modern Arena 87
Markets Become Arenas 87
iCannotSee 89
The Forces Shaping Fluidity 93
Navigating the Arena 97
Customer Intelligence 102
The Power of Curiosity 102
Revising the Paradigm 105
Big Brother 108
Reflection 110
Crafting the Customer Leader Canvas, Part II:
Profound Customer Understanding 111

Part III: A Winning Proposition 113
Two Essential Questions 115
Where Will I Compete? 115
How Will I Compete? 118
Building Classics 122
Performance Is Everything 122
To Pioneer or Not 124
The Software of the Mind 126
Believing Is Seeing 126
Royal Branding 129
A Whole New Ball Game 131
The Customer in the Driver’s Seat 133
The Journey of the Customer 133
Going Online 134
May the Force Be with You 136
The Power of Wow 138
Experiences Are Memorable 138
Are You EPIC? 139
Gives and Gets 142
Value Is a Perception 142
Save the Profit! 144
The Price Is Right 147
Choosing Winners 149
Selling Ideas 149
Business Opportunity—Seize the Prize 150
Competitiveness—Can We Win? 151
Commitment—What Is Needed to Make It Work? 151
Leverage—What Are the Spillovers? 152
Reflection 153
Crafting the Customer Leader Canvas, Part III: A Winning Proposition 154

Part IV: The Customer-Driven Organization 155
Ambidexterity 157
The Factory—Exploiting the Present 158
The Architecture of Your Company 159
Optimizing Core Processes 162
The Right People 165
The Intelligent Firm 168
The Lab—Exploring the Future 171
Point A and Point B 171
The Innovation Portfolio 172
The Rubber Must Hit the Road 175
Organize for Innovation 177
The Atelier—Transforming Your Organization 180
See the Need 180
Start Up the Transformation 182
Sustain the Efforts 184
In Search of the Customer Leader 185
Discover the Sources of Progress 186
Move the Organization Forward 189
Connect with Stakeholders 191

Reflection 193
Crafting the Customer Leader Canvas, Part IV:
The Customer-Driven Organization 194
Epilogue—The Privilege of the Customer Leader 197
www.customerleader.org 203
Notes 205

Vergelijkbare boeken

  • Value Proposition Design
    Alexander Osterwalder
    Value Proposition Design
    € 40,51
  • Excelleren in service
    Jean-Pierre Thomassen
    Excelleren in service
    € 49,95
  • The Platform Company
    Jan-Jacob Koomen
    The Platform Company
    € 18,95
  • Ken uw klant
    Marc van de Perre
    Ken uw klant
    € 17,99
  • CRM in de praktijk
    Sjors van Leeuwen
    CRM in de praktijk
    € 37,95
  • Marketing met ballen
    Rudy Moenaert
    Marketing met ballen
    € 35,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Marketing 6.0: The Future is Immersive
    Philip Kotler
    Marketing 6.0: The Future is Immersive
    € 32,03
  • Miracle Morning
    Hal Elrod
    Miracle Morning
    € 22,99
  • The Wide Lens
    Ron Adner
    The Wide Lens
    € 24,97
  • Beheer en beveiliging van informatiesystemen
    Louis van Hemmen
    Beheer en beveiliging van informatiesystemen
    € 51,95
  • ISE Fundamentals of Corporate Finance
    Richard Brealey
    ISE Fundamentals of Corporate Finance
    € 88,49
  • De Google formule
    Bob Hardus
    De Google formule
    € 20,00

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Customer Leader

        The Customer Leader
        Rudy Moenaert , Henry Robben
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The Customer Leader

        Verwijder uw beoordeling