Close reading
werken aan dieper tekstbegrip in het basisonderwijs
Samenvatting
In het Nederlandse onderwijs staan bij begrijpend lezen vooral de strategieën centraal. Er zijn nieuwe inzichten die laten zien dat begrijpend luisteren en lezen anders aangepakt kunnen worden, door gebruik te maken van prentenboeken en teksten die complex en tóch interessant zijn voor kinderen. Close Reading geeft leerkrachten de mogelijkheid om samen met leerlingen een boek of tekst echt te doorgronden.
Om je te inspireren, gebruiken de auteurs veel voorbeeldteksten. Ze laten zien hoe Close Reading werkt in de praktijk, van groep 1 tot en met groep 8.
Deze uitgave verschijnt in samenwerking met Expertis.
Trefwoorden
close reading begrijpend lezen onderwijs tekstgerichte vragen tekstcomplexiteit basisonderwijs leesonderwijs herhaald lezen leesmotivatie modelen taal leesstrategieën informatieve teksten verhalende teksten formatief evalueren kritisch lezen mondelinge taalvaardigheid schriftelijke taalvaardigheid differentiatie leesdoelen leesplezier vakintegratie coöperatieve werkvormen zaakvakken taalbeheersing referentieniveaus tekstanalyse tekststructuur prentenboek leesbaarheid
Trefwoorden
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal