Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Dit is de AI-versie van het boek. Stel via WhatsApp vragen aan het boek en krijg via chat de antwoorden.
Wat is een AI-book?

360 graden vertrouwen

De onzichtbare sleutel tot sterke werkrelaties

Specificaties
AI-book, blz. | Nederlands
Boom | 2025
ISBN13: 9789090399768
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Boom e druk, 2025 9789090399768
Direct toegang

Samenvatting

Vertrouwen: het onzichtbare ingrediënt voor succesvolle relaties en leiderschap.

Of het nu gaat om de relatie met een collega, je baas, je geliefde of zelfs met de bakker, elke relatie draait om vertrouwen. Vertrouwen is echter onzichtbaar en kan voortdurend veranderen. Als er veel vertrouwen is, gaan zaken gemakkelijker, sneller, met minder gedoe, met meer motivatie, is er meer energie en is het leven prettiger.

Conceptdenker en voormalig Creative Director Jan van der Spoel heeft op basis van verschillende erkende begrippen een nieuw model ontwikkeld waarin 6 principes van vertrouwen bij elkaar komen. Hiermee kun je eenvoudig onderzoeken of jij een ander vertrouwt, of jijzelf betrouwbaar bent, maar ook of jij jezelf vertrouwt in een specifieke rol.

Aan de hand van de verschillende fasen in de loopbaan van mensen met een leiderschapsrol schetst Van der Spoel herkenbare situaties. Het boek geeft handvatten voor hoe mensen meer grip kunnen krijgen op de kwaliteit van relaties zowel tussen individuen, in teams, afdelingen, maar ook tussen CEO’s en de raad van commissarissen.

Met de inzichten uit het boek is iedereen in staat om relaties beter te begrijpen, er snel acties aan te verbinden en vertrouwen te vergroten.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789090399768
Taal:Nederlands
Bindwijze:ai-book
Beveiliging:none
Uitgever:Boom
Hoofdrubriek:Algemeen management

Over Jan van der Spoel

Jan van der Spoel noemt zichzelf “Ontwerper van Vertrouwen”. Na een carrière van ruim 25 jaar als ontwerper en Creatieve Director in corporate communicatie heeft hij zich gespecialiseerd in de dynamiek van vertrouwen in leiderschap en organisatiecultuur. Jan werkte voor toonaangevende merken zoals Unilever, KNVB, Philips en Nutricia leerde dat vrijwel alle belangrijke kwesties bij bedrijven of bij klanten te herleiden zijn naar vertrouwen en betrouwbaarheid. Jan begrijpt de waarde van vertrouwen voor elke relatie, en hij heeft zich toegelegd op het begrijpen van wat het maakt en breekt om leiders en hun organisaties te helpen het te laten groeien en te beschermen. In dit proces heeft hij een methode ontwikkeld voor het beheren van vertrouwen in werkrelaties. Zijn 360˚ benadering omvat het volledige spectrum van gedragingen, gevoelens en percepties die vertrouwen beïnvloeden. In een wereld die steeds complexer en onvoorspelbaarder wordt, is leiderschap van cruciaal belang. De uitdagingen van deze tijd vereisen daarom een nieuwe zienswijze om strategische keuzes te kunnen maken. 360º Vertrouwen kan dienen als moreel kompas voor deze keuzes. Een grote mate van vertrouwen werkt als een smeermiddel in organisaties: alles werkt met minder wrijving, met meer gemak, betere resultaten en een hogere tevredenheid. Grip op vertrouwen is een routekaart naar prettiger samenwerken, betere resultaten en meer werkplezier.

Andere boeken door Jan van der Spoel

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        360 graden vertrouwen