Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Internet en social media Zet je (online) marketing op zijn kop!
Zet je (online) marketing op zijn kop!
Rick Zuidbroek

Rick Zuidbroek zorgt als auteur en ondernemer voor marketingcampagnes die wél werken. Met meer dan 10 jaar ervaring in SEO, SEA, CRO en Social Ads brengt Rick zijn eigen ondernemerspassie in de praktijk met de bedrijven DoubleSmart en DoubleWeb. Vanuit alle geleerde lessen adviseert hij ondernemers, zodat zij een optimale online marketingcampagne kunnen optuigen.

Meer over de auteurs
Zet je (online) marketing op zijn kop! - Koploper in de branche dankzij de bottom-up approach 31 maart 2023 In ‘Zet je (online) marketing op zijn kop’ beloven Rick en Remco Zuidbroek je te voorzien van een duidelijk stappenplan voor het opstellen van een winstgevende marketingstrategie. Inclusief heldere praktijkvoorbeelden en handleidingen om zelf aan de slag te gaan. In hun preview vertellen ze over hun boek. Lees het volledige artikel
Rick Zuidbroek, Remco Zuidbroek

Zet je (online) marketing op zijn kop!

Koploper in de branche dankzij de bottom-up approach

Specificaties
Paperback, 192 blz. | Nederlands
Word Online Koploper | 1e druk, 2023
ISBN13: 9789090369037
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Word Online Koploper 1e druk, 2023 9789090369037
Paperback | NL € 24,00 E-book | NL € 15,00
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
24,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Eindelijk! Een marketingstrategie die meetbaar meer oplevert dan kost.

Een marketingstrategie zet je neer met de wil om te winnen. Om groei te realiseren en uiteindelijk, met dit marketingstappenplan, een miljoenenomzet te draaien.

In Zet je (online) marketing op zijn kop! nemen Rick en Remco Zuidbroek jou als ondernemer of marketeer mee in de beproefde bottom-up approach, waarin de customer journey centraal staat en waarmee je winst uit elke marketingeuro haalt.

Met deze frisse, integrale kijk op je online marketing haal je samen met je team het maximale uit je marketingaanpak. Verander je vertrekpunt, maak ambassadeurs van je klanten en bouw zo aan een solide basis voor voorspelbare groei. Zo word je koploper in jouw bedrijfsbranche!

Trefwoorden

bottom-up approach   online marketing   customer journey   see-think-do-care   conversieratio   marketingstrategie   conversieoptimalisatie   klantbehoud   v6-model   klantenbinding   internetmarketing   klantwaarde   contentmarketing   marktonderzoek   do-fase   care-fase   zoekwoordenonderzoek   buyer persona   landingspagina's   think-fase   see-fase   marketing ROI   datagedreven marketing   e-mailmarketing   klantloyaliteit   buyer persona's   seo   sea   touchpoints   social media  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789090369037
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Word Online Koploper
Druk:1
Verschijningsdatum:29-3-2023
Hoofdrubriek:Internet en social media, Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Zet je (online) marketing op zijn kop - ‘Een verfrissende kijk’
Hendrika Willemse-Vreugdenhil | 8 juni 2023
Het op z’n kop zetten van je online marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je bezig bent met het bouwen van je marketingstrategie. Toch lijkt deze methode zeer effectief te zijn en zorgt het juist voor een solide basis van je business.
Lees verder
recensie
Zet je (online) marketing op zijn kop! - ‘Zet aan het denken’
Jan Hoogstra | 11 mei 2023
Om als bedrijf te groeien moet je aan marketing doen. Bekendheid creëren, vraag ontwikkelen en dan vervolgens door naar verkoop. Rick en Remco Zuidbroek denken dat het anders kan. In het boek ‘Zet je (online) marketing op zijn kop!’ beginnen ze bij het eind en werken terug naar het begin. Op de kop zeg maar…
Lees verder

Over Rick Zuidbroek

Rick Zuidbroek vindt de vastberadenheid waarmee ondernemers zich vastklampen aan niet-werkende marketingstrategieën bewonderenswaardig. En daarom zorgt hij als auteur en ondernemer voor marketingcampagnes die wél werken. Met meer dan 10 jaar ervaring in SEO, SEA, CRO en Social Ads brengt Rick zijn eigen ondernemerspassie in de praktijk met de bedrijven DoubleSmart en DoubleWeb. Vanuit alle geleerde lessen adviseert hij ondernemers, zodat zij een optimale online marketingcampagne kunnen optuigen.

Andere boeken door Rick Zuidbroek

Bekijk alle boeken

Over Remco Zuidbroek

In het online landschap vandaag de dag liggen de kansen voor het oprapen. Remco is van mening dat niet iedere kans benut hoeft te worden. Waar het om draait is het creëren van een gezonde organisatie, met glimlachende collega’s en een maximale impact. Je doet het goed of niet! Met DoubleSmart en DoubleWeb helpt Remco ondernemers hun grootste passie van brandstof te voorzien. Door bedrijven van een voorspelbare stroom van leads en klanten te voorzien helpt hij ze naar meetbaar meer groei met transparante online marketing.

Andere boeken door Remco Zuidbroek

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 6
Inleiding 9

Eindelijk! Een marketingstrategie die meetbaar meer oplevert dan kost
- Praktisch stappenplan 10
- Kennen en koesteren 11
- Resultaatgericht en persoonlijk 12
- Ondernemerspassie volgen 13

1. De bottom-up approach: meer resultaat met je geïnvesteerde euro’s 16
Start smal vanuit een actieve marktvraag en vergroot stap voor stap je doelgroep
- Houd het simpel met het see-think-do-caremodel 16
- De klantreis in kaart 16
- De bottom-up approach 19
- Effectiviteit en efficiëntie van de marketingkanalen 22
- Customer journey is nooit lineair 25
- Ritme, eenvoud, zichtbaarheid 28
- SMART-doelstellingen 29
- Meetbare processen met de OKR-methode 30
- Stappenplan voor de praktijk 31

2. Het conversieratio als kantelpunt voor je marketingbudget 36
Breng je gereedschap in orde en voorkom dat je gaat vissen met een net vol gaten
- Het belang van het conversieratio 36
- Conversieratio optimaliseren met de conversiepiramide 43
- Goede data verzamelen 51
- Concurrentievoordeel met je data 52

3. Marketing begint met een solide marktonderzoek (van de 21e eeuw) 56
Hoe je leert van de ideale klant
- Niet te groot en niet te klein 56
- Buyer persona’s 57
- Open vizier 60
- Je doelgroep beweegt door de customer journey 62
- De zin van een zoekwoordenonderzoek 67
- Long tail versus short tail 72
- Herkennen van patronen 74

4. De care-fase als vertrekpunt: maximaliseer je klantwaarde 78
Maak van een klant een fan en uiteindelijk een ambassadeur
- De care-fase in drie stappen 79
- Van vertrouwen naar loyaliteit 82
- De kracht van de care-fase 87
- Uitblinken met de likefactor 88
- Disneyfy jouw bedrijf 89
- Klagers ombuigen naar fans 90

5. The battle is on in de do-fase 96
“Let op, u kunt uw inleg verliezen.”
- Je doelgroep in de do-fase 97
- Extra slim inzetten op overtuigingskracht 99
- Verkeer binnenhalen in de do-fase 100
- Herkennen van zoekgedrag in de do-fase 108
- Landingspagina’s als warm bad 113
- Vijf manieren om verkeer te overtuigen 116

6. Kom op de shortlist van je doelgroep 124
Hoe je boven de concurrentie uitstijgt bij jouw doelgroep
- Wet van afnemende meeropbrengst 124
- Je bedrijf als sterk merk neerzetten 126
- Kennis is macht 128
- Je klant in de think-fase 129
- Verkeer binnenhalen in de think-fase 130
- Herkennen van zoekgedrag in de think-fase 133
- Landingspagina’s voor een twijfelende doelgroep 134
- Informatieve product- of dienstenpagina’s 136
- Commercieel georiënteerde klanten overtuigen 138
- Goede conversiemogelijkheden voor in de think-fase 140

7. Je merk als uitvergroting van je propositie in de see-fase 144
Momentum creëren zodat de think- en do-fases kunnen pieken
- De meest ongrijpbare potentiële klant 145
- Je klant in de see-fase 146
- Verkeer binnenhalen in de see-fase 149
- Herkennen van zoekgedrag in de see-fase 151
- Landingspagina’s die je bedrijf in de spotlights zetten 153
- Overtuigingskracht vergroten via push- en pullkanalen 156
- Goede conversiemogelijkheden voor de see-fase 158

8. Verdubbel je resultaat met het V6-model 164
Tijd om van je checklist een spel te maken
- De markt versus jouw bedrijf 164
- Omzetoptimalisatie door interne synergie 166
- Slim groeien door de verkoopwaarde te beïnvloeden 167
- Draai de verkeerskraan maar open 170
- Speel het spel 171

Nawoord 172
Begrippenlijst 174
Geïnspireerd door 185

Vergelijkbare boeken

  • Een marketingplan van 1 pagina
    Allan Dib
    Een marketingplan van 1 pagina
    € 24,99
  • Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
    Patrick Petersen
    Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
    € 9,95
  • Verbeter je online marketing met Google Analytics 4
    Gerard Rathenau
    Verbeter je online marketing met Google Analytics 4
    € 39,99
  • Basisboek Online Marketing
    Marjolein Visser
    Basisboek Online Marketing
    € 79,95
  • Digital Hero
    Vincent Gill
    Digital Hero
    € 39,99
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 79,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Als dit, dan dat
    Chris Bleakley
    Als dit, dan dat
    € 24,99
  • Omringd door leugenaars
    Thomas Erikson
    Omringd door leugenaars
    € 22,99
  • Productiever met ChatGPT
    Kees Kraaiveld
    Productiever met ChatGPT
    € 29,95
  • De Google formule
    Bob Hardus
    De Google formule
    € 20,00
  • Gids voor het toepassen van de EU AI-wet
    Tieme Woldman
    Gids voor het toepassen van de EU AI-wet
    € 29,99
  • Bouwen aan digitaal vertrouwen
    Maarten de Borst
    Bouwen aan digitaal vertrouwen
    € 29,95

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zet je (online) marketing op zijn kop!

        Zet je (online) marketing op zijn kop!
        Rick Zuidbroek , Remco Zuidbroek
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Zet je (online) marketing op zijn kop!

        Verwijder uw beoordeling