Lees verder


Johanna Kroon maakt veranderverhalen en andere communicatiematerialen voor organisaties in verandering. Haar uitgangspunt is dat iedere organisatieverandering een kans biedt om werk interessanter te maken, beter voor mens én organisatie. De communicatie moet laten zien hoe.
Meer over Johanna KroonWat hebben ze nú weer bedacht?!
Hoe één simpel communicatieprincipe het verschil maakt bij uw verandertraject
Samenvatting
Kent u het gevoel dat medewerkers geen zin hebben in weer een verandering? Ziet u regelmatig de energie uit zulke trajecten weglekken? Loopt u tegen weerstand aan, kent u uit eigen ervaring het frustrerende gevoel dat mensen al afhaken voor het veranderproces goed en wel is begonnen?
Dit boek biedt een oplossing en een uitweg. Het laat zien hoe u met één simpel principe de kans kunt vergroten dat veranderingen tot een succes worden. Dit principe zal u misschien paradoxaal in de oren klinken: u moet het veranderdoel op de tweede plaats zetten. Waar u zich eerst op moet richten is de relaties binnen het team of binnen de organisatie. Relatie eerst, veranderdoel daarna.
'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' bevat niet de zoveelste verandermethode met bijbehorend stappenplan. Het laat u kennismaken met een houding die uw kansen op succesvol veranderen vergroot, ongeacht het type organisatie, uw veranderdoel, de fase waar het proces in zit of de verandermethode die u volgt. Dit boek is dan ook voor managers, projectleiders, communicatiemanagers en -medewerkers, adviseurs en iedereen die in een organisatie dingen wil veranderen. Of het nu gaat om profit of not-voor-profitorganisaties.
Trefwoorden
verandermanagement relatie eerst relaties communicatie verandering leiderschap weerstand vertrouwen verandermoeheid organisatieverandering waardering urgentiebesef storytelling regelruimte menselijke behoeften organisatiecultuur zingeving groepsdynamiek veranderproces psychologische behoeften draagvlak inspraak voorspelbaarheid flow voorbeeldgedrag veranderplan eerlijkheid manipulatie ownership betrokkenheid
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Over Johanna Kroon
Inhoudsopgave
1. Relatie eerst
Intermezzo: Een gele kaart voor KPMG
2. Hoe creëer je een besef van urgentie?
Intermezzo: Zien is geloven
3. Hoe herken je een kansloos veranderplan?
Intermezzo: En als het nou gewoon moet?
4. Hoe communiceer je over het veranderplan?
Intermezzo: Wat storytelling kan betekenen voor uw verandertraject
5. Hoe krijg je - en hou je - vaart in het veranderproces?
Intermezzo: Relatie eerst voor het goede doel
6. Zonder wrijving geen glans. Hoe ga je om met weerstand?
Intermezzo: Veranderdoel of relatie eerst?
Manager of leider?
epiloog: Wat gaat u doen met relatie eerst?
Dank
Literatuur
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal