

René H.J. de Vos (1957) is Master of Business Administration in Facility Management en Certified Facility Manager.
Meer over René de VosGebouw verder: facilitaire gebruiker als gast
Samenvatting
Dit boek is voor iedereen die geïnteresseerd is in facilitair management, van student tot beroepsbeoefenaar. Het is een praktisch naslagwerk over ervaringen, gedachten en zichtbare ontwikkelingen hoe de functie van het kantoorgebouw verandert vanuit de basis, de structuur en het proces. Gebruikers van een kantoorgebouw vragen steeds meer om toegevoegde waarde. Ze komen steeds minder in het gebouw, ook door Het Nieuwe Werken, en als ze er al verblijven of werken, willen ze er 'authenticiteit', 'beleving', 'toegankelijkheid' of 'zingeving' aantreffen. Bestaande kantoorgebouwen zijn nauwelijks op deze veranderende behoeften en wensen van de gebruiker aan te passen.
Voor te bouwen kantoren is dit wel mogelijk. Tenminste, als de infrastructuur van het kantoorgebouw flexibel is en daarvoor moet de basisstructuur in orde zijn. Visie op facilitair management en betrokkenheid bij het proces, van bouw tot oplevering en exploitatie, zijn nodig om dit te bereiken. Dan kan er een basisstructuur ontstaan die zo is in te richten, dat de gebruiker zich in het gebouw een welkome gast waant, waar het aangenaam vertoeven is en waar veel te beleven valt.
Met andere woorden: de basisstructuur richt zich dan op het welbevinden van de gebruiker. Kleur, licht, materiaal, sfeer; het moet allemaal op elkaar aansluiten en aan de meest hooggespannen verwachtingen voldoen. Er moet ook sprake zijn van een samenhangend geheel tussen ontvangst, werkplek en verblijf: dienstverlening, proces, structuur en techniek moeten met elkaar overeen stemmen en min of meer uit elkaar voortvloeien. Zo ontstaat, langzaam maar zeker, het kantoorgebouw van de toekomst.
Trefwoorden
facility management welbevinden gebruikersbeleving gastvrijheid kantoorgebouwen facilitaire dienstverlening duurzaamheid het nieuwe werken integraliteit dbfmo toegevoegde waarde outputspecificaties ontzorging uitbesteding multi service leveranciers binnenklimaat productiviteit identiteit en imago maatschappelijk verantwoord ondernemen kritische succesfactoren gastheerschap basisstructuur interieur kwaliteit kostenbesparing flexibiliteit regisserende functie gebruikerswaarde vastgoedwaarde emoties
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Basis
1.1 Facilitair management
1.2 Communicatiemanagement
1.3 Duurzaamheid
2. Proces
2.1 Inleiding
2.2 Integraliteit
2.3 Verticale en horizontale integratie
3. Gastvrijheid
3.1 Inleiding
3.2 Gast
3.3 Samenhang en toekomst
4. Welbevinden
4.1 Inleiding
4.2 Kwaliteit
4.3 SS Rotterdam
5. Slot
5.1 Conclusies
5.2 Aanbevelingen
5.3 Pleidooi
Register
Geraadpleegde literatuur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal