Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De ware aard van de marketeer

Waarom niet alleen de sterkste merken overwinnen

Specificaties
Paperback, 189 blz. | Nederlands
Scriptum | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789077432358
Rubricering
Scriptum 1e druk, 2009 9789077432358
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het menselijk gedrag is hoofdzakelijk emotioneel terwijl de marketeer rationeel wil denken. Het klassieke marketingdenken is dus tegennatuurlijk. De marketeer raakt het noorden kwijt. Net zoals in de natuur geldt in business de wet van 'survival of the fittest'. De ware aard van de marketeer onderzoekt de onderliggende wetmatigheden en past ze toe op marketing en merkbeheer. Wat is de betekenis van mijn merk voor de consument? Hoe kan ik me differentiëren? Hoe moet mijn merk vooruitgaan? Wat met natuurlijk gegroeide en gedomesticeerde merken, hoe maak ik mijn aanbod aantrekkelijk in inhoud en vorm, hoe kan ik positief inspelen op de context, hoe moet ik mijn aanbod laten evolueren in open markt en in nichemarkten, hoe kan mijn aanbod de permanente strijd overleven?

Doorheen het proces van de natuurlijke evolutie heeft het menselijk brein een aantal merkwaardigheden ontwikkeld die zowel voor de consument als voor de marketeer van toepassing zijn. Hoe kan hij zijn aanpak en zijn aanbod versterken in een B2B- en B2C-markt zodat hij de concurrentiestrijd zal overleven? Het boek biedt de marketeer en alle geïnteresseerden een eenvoudig en helder houvast om mensgericht business op te bouwen die op korte en lange termijn zijn vruchten afwerpt. Het begin van een vernieuwd marketingdenken.

Specificaties

ISBN13:9789077432358
Trefwoorden:marketing, merken, branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:189
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:1-10-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
De ware aard van de marketeer
Eric van Arendonk | 29 april 2010
recensie
Hang naar modellen blokkeert zicht op consumentengedrag
Paul Groothengel | 15 januari 2010
Marketeers zijn de weg kwijt. Ze staren zich blind op hun heilige modellen en vergeten zich te verdiepen in de werkelijke drijfveren van hun klanten. Hoe het dan bij voorkeur wel moet, beschrijft Geert Stox in zijn boek De ware aard van de marketeer. Een prikkelende rondgang langs onderliggende drijfveren, merksystemen en de evolutiepsychologie.
Lees verder

Over Geert Stox

Geert Stox begeleidt als business- en marketingconsultant productinnovaties doorheen Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Zuid-Afrika en Rusland voor grote en kleine ondernemingen. Hij is stichter en mede-oprichter van het Brand Strategists Network, BizBuilders en het consultancybureau Ziff-Jones. Mensgericht marketingdenken vormt bij hem steeds het uitgangspunt om succesvolle merken en producten neer te zetten in B2C-en B2B-markten.

Andere boeken door Geert Stox

Inhoudsopgave

1. De natuur van business
2. De natuur van merken
3. Merksoort en -varieteiten
4. Natuurlijke merkselectie
5. Het natuursysteem en merken
6. Het merksysteem

Bronnen en aanbevolen literatuur

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De ware aard van de marketeer