Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Professionals organiseren informeel leren

Onderzoek naar het organiseren van informeel leren door professionals en de manier waarop managers en opleidingsdeskundigen dat kunnen optimaliseren

Specificaties
Paperback, 312 blz. | Nederlands
Eburon Uitgeverij | 1e druk, 2006
ISBN13: 9789059721371
Rubricering
Eburon Uitgeverij 1e druk, 2006 9789059721371
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Organisaties veranderen en de rol van de professionals in organisaties veranderen. Voor de huidige dynamische organisaties en de toenemend verantwoordelijke professional is een andere methode van leren nodig. Een methode die expliciet werkt aan de leervaardigheden van de professional en die aansluit bij zijn eigen werkomgeving.

In dit onderzoek wordt een methode ontwikkeld die leren integreert met het werk. 28 professionals hebben hun eigen leertraject bedacht en uitgevoerd. Doordat de professional goed in kaart brengt hoe hij leert van zijn werk, wat zijn leernetwerk is, door zelf zijn leerdoel te kiezen en door zelf tijdens het werk te leren ontstaat bewustwording over zijn eigen leermethode en hoe hij zich vlotter kan ontwikkelen tijdens zijn werk. Het onderzoek levert innovatieve aanknopingspunten om het leren van professionals in organisaties te intensiveren.

Specificaties

ISBN13:9789059721371
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:312
Druk:1
Verschijningsdatum:3-10-2006
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Professionals organiseren informeel leren
Peter de Roode | 26 mei 2010
In het proefschrift 'Professionals organiseren informeel leren' wordt ingegaan op de onderzoeksvragen 'Hoe organiseren professionals informeel leren?' en 'Hoe kunnen we informeel leren binnen een organisatie stimuleren?' Een interessant en actueel onderwerp, omdat leren binnen organisaties veelal formeel plaatsvindt. Maar leren vanuit controle en beheersing bereidt onvoldoende voor op de vele prikkels vanuit de externe omgeving. Het boek is geen gemakkelijk leesboek, maar de auteur biedt na elk hoofdstuk een overzichtelijke samenvatting.
Lees verder

Over Hanneke Koopmans

Hanneke Koopmans is consultant en trainer. Ze adviseert diverse organisaties met de vormgeving van hun leren en leert professionals hoe zij effectiever kunnen leren.

Andere boeken door Hanneke Koopmans

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord

1. Algemene inleiding

Deel 1 - Theoretisch kader
2. Epistemologie en de gevolgen voor leren
3. Het stimuleren van het leren van professionals
4. Onderzoeksontwerp voor deze studie

Deel 2 - Onderzoek en resultaten
5. Het belang van het individu en de werkomgeving
6. Veldstudie 1
7. Een organisatieperspectief op de ontwikkeling van professionals
8. Veldstudie 2

Deel 3 - Conclusies, discussie en aanbevelingen
9. Conclusies, discussie en aanbevelingen

Summary
Referenties
Bijlagen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Professionals organiseren informeel leren