
Lees verder
Gerard Rathenau is online marketinganalist/strateeg. Hij is in 2010 begonnen als campagnemanager bij PauwR en heeft zich vervolgens via de ANWB ontwikkeld tot Digital Analist. De afgelopen jaren heeft hij zich doorontwikkeld van analist naar strategisch marketingadviseur.
Meer over Gerard RathenauGoogle Analytics is het meest gebruikte pakket voor websitestatistieken onder (online) marketeers. En inmiddels is Google bezig met de uitrol van de vernieuwde versie, Universal Analytics geheten. In dit Handboek leer je dat je met Google Analytics en Universal Analytics zeer praktische informatie kunt achterhalen, zodat je meer inzichten krijgt over het gedrag van de bezoekers van je website.
Met Google Analytics kun je echter veel meer dan alleen statistieken – zoals bezoeken en conversies – bekijken. Door gebruikersgedrag te achterhalen krijg je informatie waar je acties aan kunt koppelen. Het 'Handboek Google Analytics' gaat uitgebreid in op de functies en mogelijkheden van Google Analytics en is doorspekt met tips, voorbeelden en praktijkcases.
Aan de orde komen onder andere:
- Wat komt er kijken bij de implementatie van Google Analytics?
- Welke dashboards en (aangepaste) rapporten kun je in Google Analytics gebruiken?
- Wat zijn filters en segmenten en hoe kun je deze in de praktijk toepassen?
- Wat is event tracking en hoe kun je uit deze functionaliteit actiegerichte inzichten halen?
- Wat is conversieattributie en hoe kun je deze cijfers vertalen naar praktische informatie om je campagneresultaten te verbeteren?
- Welke mogelijkheden biedt Google Analytics om online marktonderzoek uit te voeren?
- Wat zijn de meest gestelde vragen en misverstanden over Google Analytics?
Dit boek is geschreven voor (online) marketeers en website-eigenaren die meer inzichten uit sitestatistieken willen halen.
google analytics websitestatistieken internetmarketing universal analytics conversie-attributie google tagmanager event tracking kpi's online marketing segmenten filters meetplan implementatie dashboards conversie bezoekersgedrag e-commerce rapportage campagnetracking marketingkanalen seo adwords multi-channeltrechters doelen aangepaste rapporten bounce rate webanalyse online marktonderzoek demografische gegevens cross-domain tracking
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books