Lees verder


Hubert Rampersad (1957) heeft ni Nederland aan de HTS en de TU-Delft gestudeerd in de vakgebieden werktuigbouwkunde en productietechnologie en is in 1993 aan de TU-Eindhoven gepromoveerd in de Technische bedrijfskunde.
Meer over de auteursWerken met de Total Performance Scorecard
Samenvatting
Iedere leidinggevende erkent het belang van verandering voor het voortbestaan en de groei van de onderneming. Maar hoe maakt u hiervoor de motivatie en passie bij uw werknemers los? Dit boek geeft u het antwoord: door te beginnen bij het niveau van de individuele werknemer en zin eigen doelstelling. 'Werken met de Total Performance Scorecard' biedt een instrument dat helpt uw organisatie in kaart te brengen en haar beter te laten draaien. Creëer met behulp van de oefeningen en de praktijkvoorbeelden een lerende organisatie waarin persoonlijke ambities en die van de organisatie elkaar versterken.
De praktische modellen, methoden en tools maken 'Werken met de Total Performance Scorecard' uitstekend geschikt voor manager, projectleiders en medewerkers uit de industrie, overheid, zakelijke dienstverleningen de non-profitsector die zichzelf en hun organisatie succesvol willen verbeteren. Hubert Rampersad is president van TPS International en algemeen directeur van TPS Consulting Nederland. Hij verwierf internationale bekendheid met zijn bestseller 'Total Performance Scorecard' en schrijft columns voor diverse bladen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Hubert Rampersad
Inhoudsopgave
1 Inleiding
2 Total Performance Scorecard
3 efqm als leidraad voor de tps-zelfevaluatie
4 tps evaluatiecriteria en evaluatie-instructies.
Deel 2 tps-zelfevaluatie
5 Formuleren van de Persoonlijke Balanced Scorecard en voortdurende persoonlijke verbetering
5.1 Mijn persoonlijke missie zegt iets over wie ik ben
5.2 Mijn persoonlijke visie zegt iets over waar ik naar toe wil
5.3 Mijn kernrollen vertellen iets over mijn relaties met anderen
5.4 Mijn persoonlijke kritische succesfactoren vertellen iets over wat mij uniek maakt
5.5 Mijn persoonlijke doelen hebben betrekking op de resultaten die ik wil bereiken om mijn persoonlijke ambitie te realiseren
5.6 Mijn persoonlijke prestatie-indicatoren evalueren hoe goed ik mijn doelen bereik
5.7 Mijn persoonlijke streefcijfers geven aan welke waarden ik binnen welk tijdsbestek wil halen
5.8 Mijn persoonlijke verbeteracties vertellen iets over hoe ik mijn doelen wil bereiken
5.9 De Plan-Do-Act-Challenge-cyclus wordt toegepast voor voortdurende persoonlijke verbetering
6 Formuleren van de Organisatorische Balanced Scorecard
6.1 De organisatorische missie vertelt iets over de reden van ons bestaan
6.2 De organisatorische visie vertelt ons waar we samen naar toe gaan
6.3 Organisatorische kernwaarden geven richting en steun aan het gedrag van mensen
6.4 Het ambitieontwikkelproces
6.5 Balans tussen persoonlijke en gemeenschappelijke ambitie
6.6 Bedrijfsethiek heeft betrekking op ethisch handelen van de organisatie conform hoge morele waarden, normen en principes
6.7 Organisatorische kritische succesfactoren vertellen iets over wat onze organisatie uniek maakt
6.8 Organisatorische doelen vertellen iets over welke resultaten wij willen bereiken om onze gemeenschappelijke ambitie te realiseren
6.9 Organisatorische prestatie-indicatoren bieden de mogelijkheid om de voortgang van de organisatorische doelen te meten
6.10 Organisatorische streefcijfers geven waarden aan die gehaald moeten worden
6.11 Organisatorische verbeteracties zijn maatregelen ter realisatie van de gemeenschappelijke ambitie
7 Communiceren en koppelen van de Balanced Scorecard en talentontwikkeling
7.1 De Organisatorische Balanced Scorecard wordt duidelijk naar iedereen gecommuniceerd
7.2 De Organisatorische Balanced Scorecard is gekoppeld aan de bsc van de afdelingen, teams en individuele prestatieplannen en pbsc van de werknemers
7.3 Het individueel prestatieplan is een overzicht van de gewenste resultaten behorende bij de functie waarover periodiek resultaatafspraken worden gemaakt
7.4 Functiegerichte competenties omvatten kennis en gedragingen waarover een individuele medewerker moet beschikken om de gemeenschappelijke ambitie te kunnen verwezenlijken
7.5 Het individueel prestatieplan en een set functiegerichte competenties vormen het vertrekpunt bij de talentontwikkeling van individuele medewerkers
7.6 Zelfleren en teamleren staan centraal
8 Voortdurende verbetering van producten, diensten en bedrijfsprocessen
8.1 Door evaluatie van onze klantgerichtheid kunnen we de klant beter begrijpen en worden onze producten en diensten beter afgestemd op de marktvraag
8.2 Ontwikkeling van producten en diensten zijn gebaseerd op concrete en meetbare eisen en verwachtingen van klanten
8.3 Het evalueren van bedrijfsprocessen
8.4 Voortdurende procesverbetering
9 Teamontwikkeling
9.1 Teamprestatie
9.2 Interpersoonlijke communicatie
9.3 Coachen
9.4 Effectief vergaderen
10 Het organiseren en beheersen van verandering
10.1 Organisatie van het verbeterproces
10.2 Omgaan met weerstand tegen verandering
10.3 Evaluatie en verandering van de organisatiecultuur
11 Resultaten
11.1 Klantgerichte resultaten
11.2 Persoonlijke resultaten
11.3 Maatschappelijke resultaten
11.4 Prestatieresultaten
Bijlage 1 Casus politie Heusden-Zolder: Total Performance Scorecard in de politiepraktijk
Bijlage 2 tps Soft
Bijlage 3 Evaluatie met de software ChangeManager Pro
Literatuur
Register
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal