Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting

Zonder franje

En tien andere geheimen achter het succes van de ALDI

Specificaties
Gebonden, 150 blz. | Nederlands
Scriptum | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789055944002
Rubricering
Scriptum 1e druk, 2005 9789055944002
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

De consument houdt de hand op de knip en blijft verontwaardigd over het prijsopdrijvende effect van de euro. In dit klimaat heeft de detailhandel het zwaar. De hele detailhandel? Nee, één keten vervolgt onverstoorbaar haar succesvolle koers en maakt het de concurrentie nog moeilijker: ALDI. De omzet groeit enorm, de winst ligt op recordhoogte. Hoe flikt ALDI dat? Wat is het geheim van haar succes? Voormalig ALDI-topmanager Dieter Brandes beschrijft het verhaal van ALDI aan de hand van de 11 geheimen die ten grondslag liggen aan het succes van de Duitse supermarktketen. Hij beschrijft het principe van de eenvoud waarmee het hele ALDI-systeem is doortrokken: het is de gulden regel waaruit alle overige succesgeheimen van ALDI uit voortvloeien.

In de winkels van ALDI is van alles te zien: producten, prijzen, kassa's en de manier waarop de caissières hun werk doen. Onzichtbaar voor de buitenwereld blijft echter hoe achter de schermen de inkoop wordt gedaan en hoe het hele concern wordt geleid. De principes en de cultuur waar ALDI en haar medewerkers door worden gestuurd, blijven geheimen voor de buitenwacht. Dit boek onthult die geheimen.

Specificaties

ISBN13:9789055944002
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:150
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Zonder franje
Peter Vermeulen | 6 september 2010
Supermarkten hebben het zwaar door de recessie en de prijzenoorlogen. Maar niet allemaal. ALDI vervolgt onverstoorbaar haar succesvolle koers en maakt het de concurrentie nog moeilijker. De omzet blijft groeien en de winst ligt op recordhoogte. Maar wat is het geheim van het succes van de ALDI? 
Lees verder

Inhoudsopgave

Inleiding

Portret van een andere onderneming

Eerste geheim (en gouden regel). Bekwaam je in de eenvoud!
Tweede geheim. Bouw een vertrouwensrelatie op met de klant
Derde geheim. Werk consequent aan heldere doelen
Vierde geheim. Verbeter elke dag opnieuw de details.
Vijfde geheim. Niet krampachtige optimaliseren - houd het simpel
Zesde geheim. Op koers zonder budget en een kerkhof aan getallen
Zevende geheim. Meteen uitproberen (pas later perfectioneren)!
Achtste geheim. Wees fair tegenover de leverancier - help hem om beter te worden
Negende geheim. Leiding geven op basis van vertrouwen en controle
Tiende geheim. Schenk klare wijn
Elfde geheim. Ook bij succes bescheiden blijven

Van goedkope winkel tot cult-object

Noten
Literatuur

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zonder franje