Lees verder
Eerlijke winst
Dé kritische succesfactor van de toekomst
Samenvatting
De markt stelt steeds meer eisen aan de bedrijfsvoering. Consumenten vragen zich steeds vaker af hoe die goedkope T-shirts worden gemaakt. Waar het voedsel vandaan komt en of de boeren wel een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Als bedrijf moet u verantwoordelijkheid nemen om te blijven groeien (of zelfs te overleven) in de toekomst. Maar hoe doet u dat?
Hollender en Green geven de richting aan. Grote bedrijven zoals Nike, Timberland en Marks & Spencer worden uitgebreid behandeld. Zij namen met vallen en opstaan hun verantwoordelijkheid. En met resultaat: de winst en het aanzien groeiden. Zowel de consument als de werknemer waren weer trots op het bedrijf. En dat leidt alleen maar tot meer succes.
- Nieuwe, frisse ideeën hoe u als bedrijf uw verantwoordelijkheid kunt nemen
- Veel cases van bekende bedrijven
- Een eerlijke visie op de inzet die nodig is
Jeffrey Hollender en Bill Breen zien duurzaamheid als de uitdaging voor bedrijven in de komende jaren. Ze weten als geen ander hoe lastig het is om deze stap echt te maken, maar zien ook de noodzaak. Daarom adviseren ze bedrijven om deze slag te maken vanuit een idealistisch en economisch oogpunt.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Bill Breen
Inhoudsopgave
Inleiding: Ons revolutionaire manifest: eerlijke winst
1. De verantwoordelijkheidsrevolutie is al begonnen!
2. De onderneming kiest een missie
-'Werk doen dat ertoe doet, doet er nu meer toe dan ooit'
3. Geen onderneming, maar een gemeenschap
-Een blauwdruk wereld is ondoorzichtig contraproductief
4. Maak het transparant
-In een doorzichtige wereld is ondoorzichtig contraproductief
5. Authenticiteit loont
-Integreer je missie in alle facetten van de onderneming
6. De coöperatieve onderneming
-Problemen oplossen en winst maken op basis van alomvattende samenwerking
7. Meer dan verantwoordelijkheid alleen
-Argumenten voor ondernemingsbewustheid
Epiloog
Dankwoord
Noten
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal