Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 61% korting
,

Eerlijke winst

Dé kritische succesfactor van de toekomst

Specificaties
Paperback, 268 blz. | Nederlands
Unieboek | Het Spectrum | 1e druk, 2011
ISBN13: 9789049106553
Rubricering
Unieboek | Het Spectrum 1e druk, 2011 9789049106553
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 61% korting

Samenvatting

De markt stelt steeds meer eisen aan de bedrijfsvoering. Consumenten vragen zich steeds vaker af hoe die goedkope T-shirts worden gemaakt. Waar het voedsel vandaan komt en of de boeren wel een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Als bedrijf moet u verantwoordelijkheid nemen om te blijven groeien (of zelfs te overleven) in de toekomst. Maar hoe doet u dat?

Hollender en Green geven de richting aan. Grote bedrijven zoals Nike, Timberland en Marks & Spencer worden uitgebreid behandeld. Zij namen met vallen en opstaan hun verantwoordelijkheid. En met resultaat: de winst en het aanzien groeiden. Zowel de consument als de werknemer waren weer trots op het bedrijf. En dat leidt alleen maar tot meer succes.

- Nieuwe, frisse ideeën hoe u als bedrijf uw verantwoordelijkheid kunt nemen
- Veel cases van bekende bedrijven
- Een eerlijke visie op de inzet die nodig is

Jeffrey Hollender en Bill Breen zien duurzaamheid als de uitdaging voor bedrijven in de komende jaren. Ze weten als geen ander hoe lastig het is om deze stap echt te maken, maar zien ook de noodzaak. Daarom adviseren ze bedrijven om deze slag te maken vanuit een idealistisch en economisch oogpunt.

Specificaties

ISBN13:9789049106553
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:268
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Eerlijke winst
Brigitte Koehler | 13 juli 2011
'Eerlijke winst' van Jeffrey Hollender en Bill Green is een boek dat aan de hand van praktijksituaties laat zien hoe bedrijven als bijvoorbeeld Nike, Timberland en Seventh Generation hun bedrijfsvoering ombuigen naar meer maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een paar jaar geleden was maatschappelijk verantwoord ondernemen een manier om je als bedrijf te kunnen onderscheiden. Tegenwoordig zul je als bedrijf je maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen om te blijven groeien en misschien wel te overleven. Consumenten willen namelijk weten waar hun voedsel vandaan komt en hoe die goedkope T-shirts zijn gemaakt. Eerlijke Winst laat zien hoe bedrijven hier mee omgaan.
Lees verder

Over Bill Breen

Bill Breen schrijft al jaren voor vaktijdschriften en was coauteur van 'The Future of Management', dat door Amazon.com als beste businessboek 2007 werd bestempeld. Hij woont in Massachusetts.

Andere boeken door Bill Breen

Inhoudsopgave

Voorwoord door Peter Senge
Inleiding: Ons revolutionaire manifest: eerlijke winst

1. De verantwoordelijkheidsrevolutie is al begonnen!
2. De onderneming kiest een missie
-'Werk doen dat ertoe doet, doet er nu meer toe dan ooit'
3. Geen onderneming, maar een gemeenschap
-Een blauwdruk wereld is ondoorzichtig contraproductief
4. Maak het transparant
-In een doorzichtige wereld is ondoorzichtig contraproductief
5. Authenticiteit loont
-Integreer je missie in alle facetten van de onderneming
6. De coöperatieve onderneming
-Problemen oplossen en winst maken op basis van alomvattende samenwerking
7. Meer dan verantwoordelijkheid alleen
-Argumenten voor ondernemingsbewustheid

Epiloog
Dankwoord
Noten
Over de auteurs

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Eerlijke winst