Durf te doen

Specificaties
E-book, 147 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Lev. | 2013
ISBN13: 9789044965971
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Lev. Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2013 9789044965971
Direct te downloaden

Samenvatting

Social media is al lang niet meer slechts de verzamelnaam van alle online platformen die er zijn. Het staat ook voor alles wat mensen samen online doen. Het heeft inmiddels zijn plek ingenomen naast tv, radio en kranten. Steeds meer mensen en bedrijven beginnen te snappen dat online niet een andere dimensie is, maar dat de on- en offlinewerelden met elkaar verweven zijn. Dat online gewoon offline is, maar dan met een groter bereik en betere toegankelijkheid.

Bedrijven die social media goed weten te implementeren in hun bedrijfsvoering, doen aan social business of het nieuwe ondernemen. Maar eigenlijk is dit helemaal niet zo nieuw. Het ondernemen gaat namelijk weer terug naar de basis, waar persoonlijk contact en aandacht weer belangrijk worden. Iets wat winkeliers in dorpen al eeuwen deden en nog steeds doen. De hele wereld is een dorp geworden.

Dit dwingt bedrijven dan ook steeds vaker om het echte verhaal te vertellen. Al slaagt de een daar een stuk beter in dan de ander. En waarom slaan grote bedrijven hier vaak de plank bij mis, terwijl kleine ondernemers dit van nature goed lijken te doen? Wat is de kracht van social media die zij weten te benutten en wat kun jij daarvan leren?

In Durf te doen leert Petra de Boevere je niet alleen hoe je een goede moderne storyteller wordt, maar ook hoe je echt goed social business bedrijft en hoe je zelf succesvoller kunt worden door de inzet van social media. Dit doet ze aan de hand van verhalen over haar eigen geslaagde projecten als #Twosé en #plan2012, maar ook aan de hand van projecten van KLM, #durftevragen en vele anderen.

Durf te doen is het logische vervolg op Meisje van de Slijterij maar is afzonderlijk te lezen.

Specificaties

ISBN13:9789044965971
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:147
Uitgever:Lev.
Verschijningsdatum:25-6-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Durf te doen!
Daniëlle de Jonge | 9 juli 2013
'Via social media naar de netwerksamenleving'. Alleen al deze zin op de cover van het boek 'Durf te doen', geschreven door Petra de Boevere, trekt mijn aandacht. Want social media is in mijn beleving een uitstekende manier van eigentijds contact leggen en onderhouden. Een makkelijke en snelle manier, die ons helpt om zeker in drukke tijden toch veel sociale contacten te hebben. Een heel leuke manier, bovendien. En ik geloof sterk in de netwerksamenleving. Kijk om u heen en u ziet er vast voorbeelden van. We kunnen elkaar versterken, iets wat past bij de nieuwe manier van zakendoen.
Lees verder

Over Petra de Boevere

Petra de Boevere (1967) is ondernemer, slijter en meester-vinoloog. Ze schrijft columns voor diverse vakbladen, verschijnt regelmatig in de media en wordt steeds vaker uitgenodigd om anderen te vertellen hoe je social media succesvol voor je bedrijf of organisatie in kunt zetten.

Andere boeken door Petra de Boevere

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

-Waar staan we nu?
-Het is geen trucje!
-Crowdfunding; van Droomgaard tot #plan2012
-Pas op voor de zelfbenoemde goeroes!
-Van koffiejuffrouw tot CEO
-Samen denken, samen doen
-En nu terug naar de winkel
-Tips

Tot slot
Met dank aan

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Durf te doen