Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Brand Design - met MyLab
Brand Design - met MyLab
Ruud Boer

Ruud Boer is Register Marketeer (RM) en was als marketeer verantwoordelijk voor de mooie merken zoals Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Sinds 1998 is hij directeur en partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij (BTM). Hij is bestuurslid van de NIMA Brand Design Community, geeft les bij de Beeckestijn Business School, verzorgt de workshops en geeft lezingen in binnen- en buitenland.

Meer over Ruud Boer
Preview - 5e herziene editie van Brand Design Ruud Boer 1 mei 2015 Sinds de introductie van het boek in 2002 is Brand Design van Ruud Boer een begrip geworden in directiekamers en marketingopleidingen. Nu, 13 jaar later, is het boek toe aan alweer de 5e herziene editie. Waarom is dat nodig? Wat is er in die tijd veranderd? Ruud Boer neemt ons in vogelvlucht mee in de ontwikkeling van het vakgebied Brand Design. Lees het volledige artikel
Ruud Boer

Brand Design - met MyLab

Het standaardwerk voor het bouwen van merken

Specificaties
Gebonden, 415 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 7e druk, 2022
ISBN13: 9789043039598
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Pearson Education NL 7e druk, 2022 9789043039598
Gebonden | NL € 46,50 Gebonden | EN € 49,95
7e druk | 2022 € 46,50 7e druk | 2025 € 46,50
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
46,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Met 20 mini-cases van Register Marketeers

Sinds de introductie van dit boek in 2002 is Brand Design, geschreven door brandinggoeroe en Register Marketeer Ruud Boer, een begrip geworden in veel directiekamers en opleidingen. Het bouwen en onderhouden van sterke merken kan niet zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.

Aan de hand van het centrale Brand Design-model wordt de student meegenomen van merkstrategie tot merkactivatie. Door de aansprekende casuïstiek, vele voorbeelden en de heldere schrijfstijl is dit het meest toegankelijke en praktische boek voor studenten en professionals. Bovendien staan op MyLab handige briefingschecklists en bij elk hoofdstuk extra voorbeelden, cases en meerkeuzevragen.

Nieuw in deze editie
- Van deze nieuwe editie is ook een Engelstalige versie beschikbaar. Voor meer informatie, klik hier.
- Twintig (internationale) minicases en één maxicase uit het bedrijfsleven. Al deze cases zijn geschreven door Register Marketeers.
- Het centrale Brand Design-model is aangepast.
- Meer aandacht voor digital branding.
- Meer informatie over onderzoek en Brand Besign voor het mkb en start-ups.
- Volledig geactualiseerd.

Het boek Brand Design is geschreven voor iedereen die direct of indirect verantwoordelijk is voor merken, of daarvoor wordt opgeleid. Steeds meer hogescholen en universiteiten in Nederland en België realiseren zich dat Brand Design een belangrijk onderdeel vormt van de opleiding en gebruiken daarvoor dit boek. Met de bondige theorie, nuttige modellen (zoals de Merk-Wijzer en het Customer Brand Journey-model) en een rijkdom aan actuele voorbeelden is dit boek breed toepasbaar.

Trefwoorden

brand design   merken   branding   merkenmanagement   merkstrategie   merkidentiteit   merkwaarde   marketing   merkenergie   merkpositionering   brand energy   merkenrecht   communicatie   merkassociaties   merkbeleving   huismerken   merkarchitectuur   a-merken   visuele identiteit   merkverhaal   merkbekendheid   merkexpressie   merkgeschiedenis   purpose marketing   merkbetekenis   consumentengedrag   merkattitude   logos   merkloyaliteit   merkpersoonlijkheid  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789043039598
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:415
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:7
Verschijningsdatum:3-3-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Brand Design - ‘Must read’
Ment Kuiper | 17 augustus 2022
Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
Lees verder
recensie
Brand Design
Jeanine Dijkhuis | 19 juni 2015
Het ontwikkelen van een visie voor een merk ligt erg dicht bij de ontwikkeling van een bedrijfsfilosofie. Een goede merkvisie bestaat uit een toekomstvisie van de markt en de positie van jouw merk in die toekomst ten opzichte van je concurrenten. Het bouwen van een merk is dus een doorlopend, zorgvuldig proces.
Lees verder
recensie
Brand Design
Sjors van Leeuwen | 16 juni 2015
Merken nemen in ons leven een steeds belangrijkere plaats in. Niet alleen fungeren ze als herkenbaar en betrouwbaar kwaliteitsbaken bij de aanschaf van producten en diensten. Ook ontlenen we steeds vaker onze identiteit aan populaire merken en zogeheten ‘love brands’. Voor aandeelhouders zijn merken ook van belang, want een sterk merk vertegenwoordigt vaak een aanzienlijke marktwaarde.
Lees verder

Over Ruud Boer

Ruud Boer is Register Marketeer (RM) en was als marketeer verantwoordelijk voor de mooie merken zoals Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Sinds 1998 is hij directeur en partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij (BTM). Met dit Rotterdamse bureau voor Brand Design helpt hij b2b- en b2c-merken om te groeien vanuit merkstrategie en vormgeving. Hij is bestuurslid van de NIMA Brand Design Community, geeft les bij de Beeckestijn Business School, verzorgt de workshops en geeft lezingen in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Ruud Boer

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

INLEIDING
1 HET MERK
1.1 Historie van het merk
1.2 Definities van het merk
1.3 Soorten merken
1.4 Functies van het merk
1.5 Begrippen rond het merk
1.5.1 Merkpersoonlijkheid en merkidentiteit
1.5.2 Merkpositionering, merkidentiteit en merkimago
1.5.3 Beeldmerk versus merkbeeld
1.5.4 Merkassociaties versus merkwaarden versus merk(meer)waarde
1.5.5 Merksaillantie
1.6 Ontwikkelingen in marketing
1.6.1 Purpose Marketing
1.6.2 Omnichannel marketing
1.6.3 Online marketing
1.6.4 Employer Marketing & Employee Marketing
1.6.5 Neuromarketing
1.6.6 Big Data Marketing
1.6.7 Business Model Canvas

2 MERKSTRATEGIE
2.1 Corporate Brands, Product Brands en Concept Brands
2.2 Merkarchitectuur en merkhiërarchie
2.3 Merkpositionering
2.4 Merkdoelgroepen
2.5 Merkbasis: het Brand Basics-Model
2.6 Merkontwikkelingsstrategieën
2.6.1 Merkactivatie
2.6.2 Merkrestyling
2.6.3 Merkherpositionering
2.6.4 Merkstretching
2.6.5 Merkextensie
2.6.6 Merkruil
2.6.7 Merkintroductie

3 BRAND DESIGN
3.1 De wondere wereld van design
3.2 Wat is Brand Design?
3.3 Het Brand Design-Model
3.4 De Merk-Wijzer
3.5 Functies van Brand Design
3.6 Het Brand Design-Proces
3.7 Orkestratie
3.8 Internal Branding
3.9 Brand Design-Management
3.10 De Briefing

4 MENTALE MERKIDENTITEIT
4.1 Merkvisie
4.2 Merkmissie
4.3 Merkwaarden
4.4 Merkpersoonlijkheid
4.5 Merkbelofte
4.6 Merkessentie

5 VISUELE MERKIDENTITEIT
5.1 Zintuiglijke kenmerken
5.2 De tone of voice
5.3 Merkiconen
5.4 Designstrategie
5.5 Design Thinking

6 FYSIEKE MERKUITINGEN
6.1 Fysieke merkuitingen: corporate
6.1.1 Stationery
6.1.2 Pand & Interieur
6.1.3 Rapportages
6.1.4 Auto’s & kleding
6.2 Fysieke merkuitingen: producten & diensten
6.2.1 Verpakkingen
6.2.2 Product Design (3D)
6.2.3 Diensten & Service Design
6.2.4 Instore & POS-materialen
6.3 Fysieke merkuitingen: communicatie
6.3.1 Advertising & promoties
6.3.2 Brochures & leaflets
6.3.3 Beurzen & events
6.3.4 Sponsoring
6.4 Fysieke merkuitingen: intern
6.4.1 Personeelsblad
6.4.2 Merkpaspoort
6.4.3 Merkworkshops & trainingen
6.4.4 Onboarding

7 DIGITALE MERKUITINGEN
7.1 Digitale merkuitingen: corporate
7.1.1 Website
7.1.2 Powerpoint
7.1.3 E-mailhandtekening
7.1.4 Templates
7.2 Digitale merkuitingen: producten & diensten
7.2.1 Webshop
7.2.2 Apps
7.2.3 Vergelijkingssites
7.2.4 Games & VR & AR
7.3 Digitale merkuitingen: communicatie
7.3.1 Social media & YouTube
7.3.2 SEA & online banners
7.3.3 Affiliates & influencers
7.3.4 E-mailmarketing
7.4 Digitale merkuitingen: intern
7.4.1 Intranet
7.4.2 Meetings & workshops
7.4.3 Beeldbank & SharePoint
7.4.4 Brand Manual

8 MERKACTIVATIE
8.1 Merkactivatie
8.2 Persona’s
8.3 Customer journey en Service Design
8.4 Het Customer Brand Journey-model
8.5 Het Employee Brand Journey-model
8.6 Case Suriname – activeren van het land als merk

BEGRIPPENLIJST
GERAADPLEEGDE LITERATUUR
INDEX

Vergelijkbare boeken

  • Strategisch brand design
    Roel Stavorinus
    Strategisch brand design
    € 38,95
  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 30,95
  • Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
    Kevin Lane Keller
    Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
    € 64,95
  • Werk aan je Merk - De On Brand® Methode
    Marta Klement
    Werk aan je Merk - De On Brand® Methode
    € 27,00
  • Branding
    Andy Mosmans
    Branding
    € 53,96
  • Brand management insights
    Wendy Bolhuis
    Brand management insights
    € 9,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Commerciële calculaties 1
    John Smal
    Commerciële calculaties 1
    € 56,95
  • Handboek JavaScript & jQuery
    Peter Kassenaar
    Handboek JavaScript & jQuery
    € 39,99
  • Recht voor de sociaal professional
    Dineke Sepmeijer-Schmahl
    Recht voor de sociaal professional
    € 44,95
  • De inzet van touchpoints
    Renée van Zijl
    De inzet van touchpoints
    € 22,95
  • Ontwikkelingspsychologie, met MyLab
    Robert Feldman
    Ontwikkelingspsychologie, met MyLab
    € 66,50
  • Handboek HTML5 en CSS
    Peter Doolaard
    Handboek HTML5 en CSS
    € 49,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand Design - met MyLab

        Brand Design - met MyLab
        Ruud Boer
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Brand Design - met MyLab

        Verwijder uw beoordeling