Lees verder


Jeremy Deacon is adviseur op het gebied van marketing en productintroducties. Hij werkte voor een groot aantal bedrijven in binnen- en buitenland en heeft sinds 1997 zijn eigen consultancy bureau.
Meer over de auteursHoe lanceer ik een nieuw product?
Samenvatting
Het lanceren van een nieuw product is een spannende aangelegenheid. Omdat aan veel aspecten gedacht moet worden, kan ook veel misgaan. Door een gebrekkige voorbereiding mislukt bijvoorbeeld meer dan 80 procent van alle productintroducties in de voedingsbranche. Dit geeft aan dat innoveren een uitdaging is.
'Hoe lanceer ik een nieuw product!?' is gebaseerd op de door de auteurs ontwikkelde, unieke Empathie Marketing methode. Hierbij staat het inleven in de consument, de handel en de eigen organisatie centraal. Kruip in de huid van de mensen waarvoor en met wie u innoveert om tot een succesvolle introductie te komen.
Dit boek geeft praktische tips en nuttige handvatten voor innovatieve ondernemers, product- en brandmanagers en kan als handleiding gebruikt worden tijdens het complete productontwikkelingsproces.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Jeremy Deacon
Over Margit Smeekens
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Voorwoord
1. Waarom een nieuw product lanceren?
2. Organisatie en projectplanning
3. Behoeften identificeren: wat willen klant?
4. Oplossingen bedenken
5. Positionering eerst!
6. Eerste toets bij de klant
7. Bescherming van intellectuele eigendom
8. Productiepartners vinden
9. Productonderzoek in kleine stappen
10. Van prototype naar productie
11. Testmarkt
12. Voorbereiding logistiek
13. Prijsbeleid
14. Introductieplan
15. Presenteren aan de handel
16. Presenteren aan de consument
17. De lancering
Aan de slag met 'Hoe lanceer ik een nieuw product!?'
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal