
Lees verder
Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging.
Meer over Kees BenschopPlannen maken we allemaal. Met planning brengen mensen en organisaties namelijk structuur aan in hun bezigheden. Zo ga je doelgerichter werken. En vergroot je de kans dat je inzet tot het gewenste resultaat leidt. In Marketingplanning staat hoe je met een planningscyclus met analyses, beleidsplannen en evaluatie zorgt voor succesvolle marketing.
Met Marketingplanning kunt u studenten goed voorbereiden op examenstof over marketingbeleid en ?planning. Ook krijgt u online toegang tot een voorbeeldcase van een marketingplan. Dankzij een mix van theorie en praktijk leert u studenten met dit boek de ins en outs kennen van het plannen voor marketing.
Marketingplanning is een van de 7 compacte delen van de Pitchserie. Dit is een serie marketing- en communicatieboeken met twee doelen. Allereerst zijn de boeken onmisbaar studiemateriaal voor het mbo-diploma Medewerker marketing en communicatie. Deze boeken zijn ook een stevige basis op weg naar het Nima A-diploma.
Uniek aan dit boek
- Een praktisch en overzichtelijk gestructureerd studieboek waarin studenten na korte stukken informatie steeds kunnen oefenen met vragen en opdrachten.
- De student krijgt zo de kans om de kennis stapsgewijs tot zich te nemen.
- No-nonsense vormgeving met een rustige bladspiegel en niet te lange alinea’s.
Extra materiaal
Bij het boek hoort de online oefen- en toetsportal PracticX. In deze portal vindt u oefeningen, cases en aanvullende opdrachten. Per hoofdstuk oefent de student met open en gesloten vragen. Hierop krijg hij direct een reactie met uitleg. Daarnaast kunt u studenten met oefententamens voorbereiden op het ‘echte’ tentamen. Ook op deze oefententamens krijg je meteen een reactie met uitleg.
Doelgroep
MBO-studenten niveau 4. Bedoeld voor als je een commerciële opleiding volgt zoals Economie, Marketing, Communicatie en Evenementen.
marketingplanning strategisch marketingplan strategie marketing swot-analyse strategische keuzes externe analyse interne analyse mbo tactische keuzes operationele keuzes marketingdoelen kwantitatieve marketing planningsproces implementatie analyseniveau mkb performance-indicatoren managementtechnieken projectteam marketingtheorie planmatige aanpak praktijktoepassing strategisch management mkb-marketing marketinguitdagingen fundament creatief proces hbo besluitvorming
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books