dr Jean-Pierre Thomassen ondersteunt sinds 1993 directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij heeft sinds zijn eerste boek over klanttevredenheid in 1997, inmiddels 17 boeken geschreven over klantgerelateerde themas. Daarnaast is hij werkzaam als B2B-marketing docent voor de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over de auteursCustomer Experience, van cult naar cultuur
Fasegewijs de volledige organisatie CX-gedreven met het Service Excellence gedachtegoed
Samenvatting
Meer dan de helft van alle CX initiatieven faalt. Tijd voor een praktische aanpak om werkelijk vanuit klantbeleving te werken.
Veel CX-professionals lopen tegen grenzen aan die verhinderen dat Customer Experience (CX) een organisatiecompetentie wordt. Het blijft beperkt tot activiteiten van een afdeling, omdat het niet als chefsache wordt gezien.
Dit boek biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in een organisatie in te bedden, zodat het organisatiecultuur wordt. De aanpak is gebaseerd op grondig onderzoek van de auteurs naar de ervaringen van experts en organisaties die succesvol werken met het Service Excellence gedachtegoed. Dat gedachtegoed – vastgelegd in een wereldwijde ISO-norm – beschrijft wat nodig is om klantbeleving organisatiebreed te ontwikkelen.
Deze aanpak mobiliseert de volledige organisatie voor CX en maakt haar blijvend klantgedreven. Relevant voor directeuren en managers van profit-, non-profit- en zorgorganisaties met CX in hun portefeuille en CX-professionals die hun organisatie blijvend op de klant willen richten.
- Integrale en fasegewijze benadering zodat de hele organisatie betrokken wordt bij CX
- Leiderschap als belangrijkste change agent met cultuur als geheim ingrediënt om de gehele organisatie klantgedreven te maken
- Good practices & lessons learned van organisaties waar CX cultuur is geworden
Specificaties
Over Eric de Haan
Inhoudsopgave
DEEL I CUSTOMER EXPERIENCE ALS UITDAGING
Hoofdstuk 1 Customer Experience
Hoofdstuk 2 De uitdagingen van werken aan Customer Experience
DEEL II CUSTOMER EXPERIENCE ALS ORGANISATIECULTUUR
Hoofdstuk 3 Succesvol CXM door de inzet van het
Service Excellence gedachtegoed
Hoofdstuk 4 Fundamentele organisatieveranderingen
III SUCCESVOL WERKEN AAN CXM CONFORM HET SERVICE EXCELLENCE GEDACHTEGOED
Hoofdstuk 5 Werken aan CXM in zes fasen
Hoofdstuk 6 Fase 1: Aanleiding en draagvlak
Hoofdstuk 7 Fase 2: Ontwikkeling klantvisie op basis van positiebepaling
Hoofdstuk 8 Fase 3: Implementatieplan
Hoofdstuk 9 Fase 4: Basis-CX op orde
Hoofdstuk 10 Fase 5: Werken aan een excellente CX
Hoofdstuk 11 Fase 6: Continu vernieuwen
Epiloog: Wat betekent dit alles voor leidinggevenden en CX-professionals?
PRAKTIJKCASES
Praktijkcase 1 DELA Uitvaartverzorging
Praktijkcase 2 Enmo Sound & Vibration Technology
Praktijkcase 3 Forever Direct
Praktijkcase 4 Meinona
Eindnoten en bronnen
Dankwoord
Over de auteurs
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Rubrieken
- cadeauboeken
- diversen
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- management
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal