Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Management in zesvoud

Een praktijkmodel voor veranderaars

Specificaties
Paperback, 153 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789024417094
Rubricering
Boom 1e druk, 2008 9789024417094
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Veranderen: waarom en hoe? Het verandermodel van Lievers en Lubberding wordt verbeeld door een kubus: elk van de zes vlakken is een hoofdaspect van veranderen. Toepassing van het model leidt tot een heldere onderbouwing van een organisatieverandering en tot input voor competentiemanagement.

Dit boek is geschikt voor zowel profit- als non-profitorganisaties. Het gaat in op de verantwoordelijkheden en de problemen van de manager in tijden van verandering. Niet theoretisch, maar rechttoe-rechtaan, praktijk- en resultaatgericht, met duidelijke schema's, nuttige casusbeschrijvingen en direct toepasbare verandertools.

Aan de orde komen vragen als: Wat is precies het bestaansrecht van (het deel van) de organisatie waarvoor ik verantwoordelijk ben? Hoe overbrug ik de kloof tussen wens en werkelijkheid? Welke veranderingsinstrumenten zet ik in, en in welke fase?

Organisatieverandering is een proces waarbij veel en uiteenlopende mensen betrokken zijn, en waarbij consensus meestal ontbreekt. Management in zesvoud is speciaal geschreven voor jonge en aankomende managers. Het helpt hen in dit complexe proces hun koers te bepalen en hun doelen te bereiken.

Specificaties

ISBN13:9789024417094
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:153
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:10-4-2014
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

recensie
Management in zesvoud
Marcel Boons | 13 augustus 2009
Dat de rol van 'het management' cruciaal is voor een succesvol veranderproces, staat voor mij vast. Als alleen de hoogste leider binnen een onderneming iets wil, maar zijn managers niet mee heeft, komt er van veranderingen weinig terecht. Veel managementboeken gaan over het bepalen van wat de verandering zou moeten zijn (strategie) en hoe die bereikt moet worden (tactiek). In het boek 'Management in zesvoud' belichten Ben Lievers en Jan Lubberding vooral de menselijke kant van een organisatieverandering.
Lees verder

Over Ben Lievers

Ben Lievers bekwaamde zich op de terreinen management, personeel en organisatie. Hij studeerde werktuigbouw en human resource strategy en bouwde een ruime ervaring op als managementconsultant, docent organisatie- en veranderkunde en auteur.

Andere boeken door Ben Lievers

Over Jan Lubberding

Jan Lubberding studeerde economie en sociologie. Hij heeft zijn sporen verdiend als HR-manager, managementconsultant, docent organisatie- en veranderkunde, trainer, coach en auteur.

Andere boeken door Jan Lubberding

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Bestaansvoorwaarden
2. Niveaus van verandering
3. Leiderschap
4. Instrumentatie
5. Fasering
6. De manager en zijn functionele relaties
7. Integrale case

Bronvermelding

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Management in zesvoud