Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Instrumenten voor strategisch beleid (4e druk)

Een praktische aanpak

Specificaties
Ingenaaid, 254 blz. | Nederlands
Stenfert Kroese | 4e druk, 2004
ISBN13: 9789020732719
Rubricering
Stenfert Kroese 4e druk, 2004 9789020732719
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Dit boek tracht te voorzien in de behoefte aan een handzaam overzicht van algemene beleidsinstrumenten, zoals een marktanalyse, diagnose van een organisatie, opzet en selectie van ontwikkelingsmogelijkheden voor een onderneming en het samenstellen van een strategisch plan. De ondertitel 'een praktische aanpak' duidt op een samenhangend geheel dat geschikt is voor toepassing in de praktijk. Het boek is zowel praktisch als analytisch van aard.

Door deze combinatie onderscheidt het zich van andere literatuur op dit gebied, die in het algemeen nogal theoretisch is, in de betekenis van niet gericht op direct gebruik, of zodanig praktisch dat het niet veel verder gaat dan een invuloefening. In het laatste geval ontbreekt de noodzakelijke diepgang voor het daadwerkelijk aanpakken van de bedrijfsproblematiek. De instrumenten zijn voor een deel op eigen wijze bewerkt, met als principe dat ze in de praktijk moeten werken. Er wordt vooral aandacht geschonken aan het commerciële beleid van ondernemingen en, in samenhang hiermee, een zo doelmatig mogelijke organisatie. Verder komt het financiële beleid beknopt aan de orde. Deze concrete aanpak maakt het boek geschikt voor de praktijk. Het boek is daarnaast geschikt voor toepassing in het onderwijs, met name universiteit of Hbo, bij voorkeur voor studenten met een praktische stage-ervaring.

Specificaties

ISBN13:9789020732719
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:254
Druk:4

Expertrecensies (1)

recensie
Instrumenten voor strategisch beleid (4e druk)
Peter de Roode | 4 januari 2004
In deze 4e druk van 'Instrumenten voor strategisch beleid' biedt de auteur een handzaam overzicht aan van beleidsinstrumenten ten behoeve van marktanalyses, doorlichten organisaties, opzetten ontwikkelmogelijkheden van een onderneming en het samenstellen van een strategisch plan.
Lees verder

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De noodzaak van strategische beleidsvorming
2. Ontwerp van onderzoek
3. Analyse van de omgeving
4. Concurrentieanalyse
5. Analyse van marktaantrekkelijkheid
6. Analyse van het fundament van de onderneming
7. Extern gerichte deelanalyses van de onderneming
8. Intern gerichte deelanalyses van de onderneming
9. Hoofdaandachtsgebieden
10. Ontwikkelingsmogelijkheden
11. Strategisch management

Appendices

Literatuuroverzicht

Register

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Instrumenten voor strategisch beleid (4e druk)