Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Maximaliseren van klantenrelaties

Hoe customer equity de ondernemingsstrategie verandert

Specificaties
Gebonden, 340 blz. | Nederlands
Wolters Kluwer | 2001
ISBN13: 9789014074337
Rubricering
Wolters Kluwer 0e druk, 2001 9789014074337
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Bedrijven weten dat zij klantgerichter moeten worden, maar hebben vaak geen afgerond idee hoe zij dit in gang kunnen zetten. Voor dit doel introduceerden de auteurs een nieuw, dynamisch model - customer equity - dat het strategisch raamwerk levert voor de maximalisering van het hoogste goed van iedere onderneming: de totale levenslange waarde van haar klantenbestand. Customer equity geeft bedrijven een diepgaand inzicht in hun klantenwaarden en helpt die te doen toenemen. Rust, Zeithaml en Lemon onderscheiden er drie drijvende krachten in: value equity, brand equity en retention equity. Ze zetten in heldere, niet technische bewoordingen uiteen hoe managers hun strategieën kunnen baseren op één van die krachten of een combinatie ervan. Zij laten zien hoe managers kunnen bepalen welke krachten het belangrijkste zijn in hun branche, hoe zij die kunnen meten en welke acties zij kunnen ondernemen om de prestaties van elk van die cruciale krachten te versterken. In deze tijd van een-op-een-marketing is begrip hoe customer equity te sturen essentieel. 'Maximaliseren van klantenrelaties' laat zien hoe dit in zijn werk gaat en zal, mede dankzij de concrete middelen die worden geboden, de manier waarop bedrijven naar klanten kijken veranderen.

Specificaties

ISBN13:9789014074337
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:340
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Maximaliseren van klantenrelaties
Peter de Roode | 6 juni 2001
Deze recensie is geschreven naar aanleiding van de oorspronkelijke, Engelse editie van het boek, 'Driving Customer Equity'.
Lees verder

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankbetuiging

1. Pleidooi voor customer equity
2. De dodelijke spiraal van het winstgevende product
3. De werkelijke levenslange waarde van de klant
4. Een raamwerk voor customer equity
5. Value equity positief beïnvloeden
6. Brand equity opbouwn
7. Retention equity opbouwen
8. Het meten van customer equity
9. Financiële invloed beoordelen
10. Strategische analyse
11. De klantenpiramide
12. De klantenpiramide managen
13. Klantenalchimie
14. Het interne als het ultieme customer equity-middel
15. De customer equity onderneming

Bijlage bij Hoofdstuk 3 - De levenslange waarde bepalen
Bijlage bij Hoofdstuk 8 - Voorbeeld van een klantenenquête
Bijlage bij Hoofdstuk 10 - Berekenen van het belang van drijvende krachten achter customer equity

Over de auteurs
Register

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Maximaliseren van klantenrelaties