Effectief deelnemen aan beurzen
Samenvatting
Beursdeelname biedt bedrijven veel voordelen. Merkvoorkeuren veranderen effectief en er vallen hoogwaardige leads mee te vergaren. Waar anders besteedt de klant vrijwillig zoveel tijd en geld om door bedrijven geïnformeerd te worden. Exposeren vormt dan ook een sterk communicatiemiddel. Althans, voor wie zich strategisch en operationeel goed voorbereidt. 'Effectief deelnemen aan beurzen' staat boordevol tips en checklists voor succesvolle beursdeelname.
Het succes van beursdeelname vloeit voort uit een combinatie van drie hoofdfactoren. De mate van stopping power van de stand. De vaardigheid om kansen die door promotie ontstaan effectief te benutten en niet in de laatste plaats: de inzet van de standbemanning.
Behalve actieve factoren spelen uiteraard ook een aantal voorwaarden een belangrijke rol. Wie faalt in de planning, mag zich voorbereiden op mislukking, dat geldt bij beurzen heel beslist. Budgetbeheer is hierbij van groot belang en dit onderwerp komt dan ook uitgebreid aan de orde. Verder wordt uiteengezet hoe standontwerper en -bouwer resultaatgericht worden.
Trefwoorden
beurzen beursdeelname marketing communicatie standontwerp standbemanning marketingcommunicatie business-to-business beursbudget promotie merkvoorkeur verkopen driedimensionale communicatie doelgroepbenadering briefing demonstraties leads persoonlijk contact databasemarketing stopping power multizintuiglijke communicatie marktpositie beursgedrag standbouw beursstrategie beursorganisatie beursplanning beurskosten bedrijfscommunicatie projectmanagement
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
1. Beurzen: communicatie met effect
2. Kies een marketingaanpak
3. Nog meer marketing
4. Bewaak de planning
5. Zet een stand met 'stopping power' neer
6. Regel promotionele inbedding
7. Activeer en motiveer uw standstaf
8. Train voor effectief beursgedrag
9. Let bij de beurs op de portemonnee
10. Een goede briefing is het halve werk
11. Begrippen, achtergronden en posities
12. De toekomst van beurzen en tentoonstellingen
Literatuur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal