Lees verder
Hefboomservice
Verdien meer aan klanten tegen lagere kosten
Samenvatting
Effectieve service kent vijf basisregels:
1. Wie betaalt, bepaalt: De klant bepaalt wat waardvol is.
2. Wie produceert, informeert: Wat zijn de 'harde' en 'zachte' wensen van de klant?
3. Wie ontmoet, doet: Het front office moet al het noodzakelijke kunnen doen.
4. Wie de leiding heeft, geeft: Het management stelt visie, strategie en doelstellingen vast.
5. Wie beheert, leert: Leer je aan te passen aan veranderende omstandigheden.
Het toepassen van deze vijf eenvoudige regels zullen een hefboom onder uw service zetten.. Het zijn echter vijf regels die nog lang niet altijd worden toegepast. In dit boek leest u hoe dit komt en wat u kunt doen om dat te veranderen. U maakt kennis met de Zeven Hoofdzonden van Management en hoe deze zijn om te vormen tot Zeven Deugden. U leert de elementaire vormen van taak- en mensgerichtheid te combineren in uw gedrag. En eenmaal op de hoogte hoe u effectieve service opzet, krijgt u een stapsgewijze aanpak aangeboden waarmee u zelf hefboomservice in uw eigen organisatie kunt implementeren. Elke stap is helder beschreven en wordt begeleid met instrumenten, gericht op het formuleren van visie en strategie, taak- en mensgericht gedrag, het toepassen van de vijf regels, de relatie met de klant, het leiden van medewerkers en hoe u maximale controle krijgt over het proces.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Inhoudsopgave
Deel 1 - hefboomservice
1. Service als hefboom onder de winst
2. Management en controle over de hefboom
3. Research, visie, doelstellingen en implementatie
4. Het leiden van de servicemedewerkers
5. Management van de relatie met klanten
6. Stappenplan en checklist voor hefboomservice
Deel 2 - Doe het zelf implementatie
A. Managementstijl
B. Hefboomservice en winst
C. Uw visie op hefboomservice
D. Praktische implementatie van uw visie op hefboomservice
E. Value match
F. Uw organisatie en hefboomservice
G. Wie ontmoet, doet: de mening van de frontline-medewerker
H. Selectie en ontwikkeling van servicemedewerkers
I. Onderhoud van hefboomservice
Beyond Service
Literatuur
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal