
Lees verder
Drs. Aafke de Vor studeerde onderwijskunde, richting bedrijfsopleidingen, aan de Universiteit van Utrecht.
Meer over Aafke de VorDe praktijk is de werkelijkheid en de theorie helpt ons om deze te begrijpen. Zo staat u er als trainer ook in. De klant legt u een situatie voor die hij aan wil pakken. De afdeling werkt niet optimaal, er zijn samenwerkingsproblemen, de klantgerichtheid moet beter of de rol van de leidinggevende is veranderd. Daarna kijkt de klant u verwachtingsvol aan in de hoop dat u zijn probleem oplost.
Echter, voordat u kunt gaan trainen, moet er nog wel het een en ander gebeuren.
Dit boek helpt u "van klantvraag naar training". Wat wil de klant precies, hoe is de situatie ontstaan, welke mogelijkheden zijn er om het aan te pakken, om welke competenties gaat het, welk resultaat heeft de klant voor ogen, hoe is het op de werkplek geregeld, hoe kijken de deelnemers er zelf naar en, tot slot, welk probleem gaat u oplossen?
In dit boek staan tips, checklisten, modellen en werkvormen waarmee u aan de slag kunt.
'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien, zij willen de klant werkelijk helpen en gaan uit van de belangen van de deelnemers en ook van die van de organisatie.
Tien thema's uit de praktijk: besluitvorming, conflicthantering, integriteit, klantgerichtheid, motivatie, onderhandelen, probleem oplossen, samenwerken, weerstand en zelfkennis vormen de kern van het boek. Elk thema is onderbouwd met theorieën en werkvormen, waarmee u als trainer zo aan de slag kunt. In de overhead-hoofdstukken over intake en evaluatie, transfer en resultaat staan tips, werkvormen, checklisten en strategieën die u in kunt zetten om van klantvraag tot resultaat te komen.
Dit boek is ook geschikt voor vakmensen die met leren bezig zijn, zoals docenten, opleidingsfunctionarissen, P&O'ers, managers en therapeuten.
trainen transfer competentieontwikkeling resultaatgericht trainen training design klantvraag werkvormen motivatie evaluatie intake roi samenwerken leerproces klantgerichtheid conflicthantering zelfkennis probleemoplossen trainersrol performance management besluitvorming onderhandelen integriteit weerstand leerdoelen trainingsmethodiek gedragsverandering maatwerktrainingen leiderschapsontwikkeling trainingseffectiviteit organisatieverandering
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books