Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Digital Marketing Fundamentals
Digital Marketing Fundamentals
Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werkt sinds de jaren 90 als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie.

Meer over de auteurs
Marjolein Visser, Berend Sikkenga, Mike Berry, Danny Oosterveer, David den Besten e.a.

Digital Marketing Fundamentals

From Strategy to ROI

Specificaties
Gebonden, 652 blz. | Engels
Noordhoff | 3e druk, 2024
ISBN13: 9789001016043
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Noordhoff 3e druk, 2024 9789001016043
Gebonden | EN € 79,95 Paperback | NL € 79,95
2e druk | 2021 € 77,50 3e druk | 2024 € 79,95
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
79,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Voor dit boek geldt een terugkoopgarantie van Noordhoff. Wat is dat?
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

• First fully-fledged textbook on digital marketing that covers the entire marketing process;
• with contributions from more than 20 online marketing specialists
• English edition of the Dutch standard issue Basisboek Online Marketing.

Digital Marketing Fundamentals is the first fully-fledged textbook on digital marketing that covers the entire marketing process. Both the scientific theory behind digital marketing as well as techniques and media are discussed. Digital Marketing Fundamentals is easy to read and contains many International examples and case studies.

The Dutch version of this book (Basisboek Online Marketing ) has become a standard issue in The Netherlands. Digital Marketing Fundamentals is very suitable for commercial and management courses in higher education. In Digital Marketing Fundamentals, all relevant aspects of digital marketing are addressed: strategic aspects, the use of the internet for market research, product development and realisation, branding, customer acquisition, customer loyalty and order processing. The book also discusses effective websites and apps, digital analytics and planning and organisation. The application of social media and mobile communication is seamlessly integrated into the topics. Digital technologies make it increasingly possible to create exchange, experiential and engagement value. As a result, online marketing professionals are increasingly focusing on customer value and customer relationships, both in the short and the long term.

The customer cycle has therefore been chosen as the starting point for the third edition of the Digital Marketing Fundamentals. This has led to a different theoretical framework and a new chapter structure. Per phase of the buying and usage cycle, the textbook explains how online marketing professionals create customer value through digital interaction. The subject matter has been rearranged, updated, cleaned up and shortened and supplemented with the latest insights, examples, assignments and cases. Target audience Digital Marketing Fundamentals is very suitable for commercial and management courses in higher education. Can be used from year 1 onwards. Digital material The corresponding website provides test questions and definition Flash Cards for students. Teachers have online access to PowerPoint presentations and answers. About the authors Marjolein Visser RM is managing consultant of the consultancy firm MarketWise and founder of TourWise, who provide digital marketing solutions for tourism and recreation.

In addition, she provides in-company training and is involved in various master’s programmes and higher professional education programmes. Visser has written six books and dozens of articles on various topics related to marketing. Berend Sikkenga SMP † was a passionate digital manager with almost twenty years of experience from both an agency perspective and a corporate perspective. As head of e-commerce at LEGO, he was responsible for e-commerce and omnichannel in the Benelux. He also provided training and guest lectures and has been a contributing author in the Marketingfacts yearbook for several years.

Trefwoorden

online marketing   digital marketing   klantwaarde   marketing   marketingstrategie   klantcyclus   digitale transformatie   klantreis   internetmarketing   social media   strategie   datagedreven marketing   conversie   zoekmachinemarketing   contentmarketing   klantrelaties   e-mailmarketing   data-analyse   klantengedrag   webshop   klantenservice   customer journey   marketing automation   e-commerce   marketingautomatisering   digitale analytics   merkversterking   webanalyse   digital crm   programmatic advertising  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789001016043
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:652
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:5-8-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Over Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Sinds die tijd werkt zij als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Marjolein Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad. Als marketingconsultant adviseerde zij in de afgelopen 25 jaar tientallen organisaties, vooral in financiële dienstverlening, zakelijke dienstverlening en zorg. Daarnaast is zij vakinhoudelijk coach voor CMO’s en marketingmanagers, (gast)docent aan master- en hbo-opleidingen en verzorgt zij in company trainingen en intervisiesessies. Marjolein Visser is met Berend Sikkenga initiatiefnemer en auteur van het succesvolle Basisboek Online Marketing en de boeken Social Media Management, E-business en het Engelstalige Digital Marketing Fundamentals (met Mike Berry).

Andere boeken door Marjolein Visser

Bekijk alle boeken

Over Berend Sikkenga

Berend Sikkenga † (Senior Marketing Professional) was een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Hij was als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgde daarnaast trainingen en gastcolleges en was meerdere jaren auteur in het Marketingfacts Jaarboek. Sikkenga startte zijn carrière bij internetadviesbureau Red Hot Minute (voorheen Booleanpark) en gaf daarna in verschillende functies leiding aan marketing-, sales- en servicemanagement bij Essent en Ziggo.

Andere boeken door Berend Sikkenga

Bekijk alle boeken

Over Danny Oosterveer

Danny Oosterveer is een allround digital marketeer die zijn voorliefde voor de creatieve kant van marketing combineert met een passie voor data. Hij adviseert bedrijven over de inzet van digital marketing, verzorgt trainingen en is een veelgevraagde spreker op congressen, waarbij zijn focus ligt op contentmarketing, digital analytics, advertising, zoekmachineoptimalisatie, webontwikkeling en social media marketing. Als schrijver en blogger is Danny Oosterveer actief voor Marketingfacts, The Next Web, Frankwatching, Emerce, SportNext en TravelNext. Ook is hij auteur van het Noordhoff-studieboek Basisboek Digital Analytics. test.

Andere boeken door Danny Oosterveer

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

1 Digital Marketing 13
1.1 Definition of Digital Marketing 14
1.2 How Digital Marketing plays a role in customer interaction 15
1.3 Development of Digital Marketing 17
1.4 Digital Marketing and customer value 19
1.5 The Digital Marketing communications funnel 20
1.6 Digital Marketing and the customer cycle 22
1.7 The outline of this book 23
Questions and assignments 25
Case: Digital Marketing at Marriott 26

2 Digital transformation, strategy and business models 31
2.1 The implications of digital developments for marketing 32
2.2 Relevant digital-related developments 36
2.3 Digital Marketing and the Marketing Strategy 47
2.4 Digital Marketing and business model innovation 51
Questions and assignments 70
Case: IKEA’s Digital Transformation 70

3 Online customer behaviour 75
3.1 Internet usage and online consumer activities 76
3.2 Online shopping 93
3.3 Use of digital media in the customer cycle 97
Questions and assignments 107
Case: The online behaviour of Treehugger’s youngest target group 108

4 Understanding the customer 113
4.1 Gaining a better understanding of the customer 114
4.2 Understanding the customer through data analysis 116
4.3 Using data science to better understand the customer 122
4.4 Using market research to better understand the customer 130
4.5 Bringing customer insights together into customer personas 139
Questions and assignments 142
Case: E-sey Rider? Harley-Davidson LiveWire 143

5 Strengthening the brand 147
5.1 The brand as the foundation for effective interaction in the customer cycle 148
5.2 Basic decisions for Digital Marketing communications 153
5.3 Role of social media in digital brand communications 163
5.4 Content marketing 173
Questions and assignments 182
Case: Digital brand communications at Patagonia 183

6 Digital Marketing in the inspiration phase 189
6.1 Reaching and engaging customers in the inspiration phase 190
6.2 The role of social media channels in the buy cycle 191
6.3 Programmatic and display advertising 206
Questions and assignments 221
Case: Tiffany inspires once-in-a-lifetime jewellery purchases 222

7 Digital Marketing in the research phase 227
7.1 Presence in the research phase 228
7.2 Search Engine Marketing 229
7.3 Link-building 254
7.4 Affiliate marketing 264
Questions and assignments 278
Case: Raleigh Optimises Findability 279

8 Digital Marketing in the evaluation and selection phases 283
8.1 The Digital Marketing funnel 284
8.2 Email marketing and marketing automation 288
8.3 Marketing automation for increased efficiency 298
8.4 Selecting digital sales channels 306
8.5 Online sales via ecommerce sites and apps 310
8.6 Driving online sales 324
8.7 Online price setting 329
Questions and assignments 341
Case: The smart online sales strategies of ASOS 342

9 Facilitating online purchases 347
9.1 Choice of distribution channels 348
9.2 Payments 353
9.3 Order processing 363
9.4 Online customer service 368
Questions and assignments 377
Case: The growth plans of La Roche-Posay have consequences for distribution and service 378

10 Setting up digital/automated services 383
10.1 The role of the digital marketer in the product realisation process 384
10.2 Improving the digital customer journey through co-creation with the customer 385
10.3 Tools for setting up digital services 392
10.4 Product improvement of digital services 403
Questions and assignments 409
Case: FrieslandCampina Professional optimises the customer journey for pizza chefs 409

11 Digital Marketing throughout the use cycle 413
11.1 Online customer relationship management 414
11.2 Recording and analysing customer data 417
11.3 From customer insights to customisation 423
11.4 Increasing profit per customer 431
11.5 Increasing customer value by encouraging customer loyalty 434
11.6 Increasing customer value through customer engagement 439
Questions and assignments 446
Case: Fashion brand Diane von Furstenberg makes customers feel special 446

12 Designing effective websites and apps 451
12.1 Effectiveness of websites and apps 452
12.2 Understanding the behaviour of visitors 456
12.3 Setting up an effective website 463
12.4 Developing an effective app 476
Questions and assignments 481
Case: An International Marketing Award for the Anne Frank Foundation 483

13 Digital analytics, testing and experimentation 487
13.1 Data-driven marketing: definition and starting points 488
13.2 Setting performance indicators 490
13.3 Translating the customer cycle into performance indicators 492
13.4 Analysing Digital Marketing performance 503
13.5 Communicating insights from data 513
13.6 Experimenting to optimise marketing performance 515
Questions and assignments 518
Case: Digital Analytics in practice at Van der Valk Hotels 519
14 Digital Marketing planning and organisation 523

14.1 Organising Digital Marketing activities 524
14.2 Digital Marketing planning 534
14.3 Project management 546
14.4 Security measures against cybercrime 559
14.5 Legal aspects of Digital Marketing 561
Questions and assignments 575
Case: Online supermarket Ocado delivers for its customers 576

References 580
Illustrations 585
Index 588
About the authors and co-authors 598

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Social Media Management
    Karin Ruigrok
    Social Media Management
    € 57,96
  • E-commerce & e-business
    Marjolein Visser
    E-commerce & e-business
    € 59,95
  • Grondslagen van de marketing
    Bronis Verhage
    Grondslagen van de marketing
    € 87,95
  • Marketing Fundamentals
    Bronis Verhage
    Marketing Fundamentals
    € 87,95
  • E-commerce & E-business
    Marjolein Visser
    E-commerce & E-business
    € 69,95
  • Digital Marketing Fundamentals
    Marjolein Visser
    Digital Marketing Fundamentals
    € 77,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digital Marketing Fundamentals

        Digital Marketing Fundamentals
        Marjolein Visser , Berend Sikkenga , Mike Berry , Danny Oosterveer , David den Besten
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Digital Marketing Fundamentals

        Verwijder uw beoordeling