Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Living Strategy

Putting people at the heart of corporate purpose

Specificaties
Paperback, 272 blz. | Engels
Financial Times | 1e druk, 2015
ISBN13: 9781292100180
Rubricering
Financial Times 1e druk, 2015 9781292100180
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

For corporate strategy to live and work, people have to understand strategy, and strategy makers have to understand people.

In this ground-breaking book, Lynda Gratton shares for the first time the 'why' and 'how' of putting people at the heart of corporate strategy. If companies want to increase their business performance, they need to recognize and develop the soul of the organization: they need a Living Strategy.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9781292100180
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:14-5-2015

Expertrecensies (1)

recensie
Living Strategy
Léon de Caluwé | 7 januari 2001
Via via werd ik attent gemaakt op dit boek. Het had een paar verassende nieuwe dingen werd mij gezegd. Ik heb het gekocht en gelezen en mijn reactie is: het heeft nieuwe, maar ook wat oude dingen. Om met de oude te beginnen: net zoals zo veel andere veranderkundeboeken belooft ook dit boek dat we, als we de stappen volgen (in dit geval 6) we in het beloofde land van een duurzaam veranderde organisatie zullen belanden. De meeste managers en adviseurs weten inmiddels gelukkig beter. Er wordt in 'Living Strategy' heel veel nadruk gelegd op de mens in de organisatie. Dat is ook niet nieuw: maar de taal en jargon is het wel: Organisaties moeten een ziel hebben, voortdurend betekenissen zoeken en uitwisselen, we moeten daarvoor tijd nemen.
Lees verder

Over Lynda Gratton

Lynda Gratton is een internationaal gerespecteerde autoriteit op het gebeid van HRM-strategie. Op de London Business School coördineert zij de wereldberoemde managementtraining 'Human Resource Strategy in Transforming Organizations'. Gratton ideeën over personeelsstrategie hebben een grote invloed op managers wereldwijd. Haar boek 'Zingeving in strategie' is een klassieker onder HR-professionals en vormt een belangrijke basis van veel lijnmanagers.

Andere boeken door Lynda Gratton

Inhoudsopgave

The need for a fundamental shift in our thinking
The first tenet: we operate in time
The second tenet: we search for meaning
The third tenet: we have soul
Bridging from theory to reality
Creating a vision
Scanning for capability and identifying the gap
Creating a map of the system
Bridging from dreams to reality
Building human capital

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Living Strategy