Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Appreciative Inquiry For Change Management

Using AI to Facilitate Organizational Development

Specificaties
Gebonden, 272 blz. | Engels
Kogan Page | 1e druk, 2008
ISBN13: 9780749450717
Rubricering
Kogan Page 1e druk, 2008 9780749450717
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Appreciative Inquiry (AI) is één van de meest uitdagende en meest erkende concepten in het vergemakkelijken van organisatorische veranderingen. Dit boek bestudeert AI, en illustreert de methode om bijzondere vragen te stellen en de toekomst te voorzien, en moedigt het personeel aan om zowel de positieve als negatieve systemen te overwegen en de behoefte aan verandering te erkennen.

Het boek toont aan hoe AI praktisch kan worden toegepast door de vaardigheden, de perspectieven en de benaderingen uit dit boek te combineren, wat maakt dat u een praktische gemoedelijke benadering van uw organisatorische uitdagingen zult aanleren.

Het neemt ook andere technieken onder de loep die worden gebruikt om verandering door gesprek tot stand te brengen. De case studies van organisaties die deze methode reeds in de praktijk hebben gebracht tonen u waarom de processen waardevol zijn, waarom zij effectief zijn en hoe u ze kunt bevorderen, creëren en produceren. Dit boek, geschreven in jargonvrije taal, is een uitstekend middel voor u om de voordelen te ontdekken die de conversatie technieken op uw organisatie en zijn prestaties kunnen hebben.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780749450717
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Uitgever:Kogan Page
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Appreciative Inquiry For Change Management
José Otte | 17 mei 2010
Dit boek gaat de manier veranderen waarop we praten, denken en handelen met en over veranderingen. Aldus David Cooperrider, de man die aan de wieg stond van de methode Appreciative Inquiry. Op basis van 'Appreciative Inquiry for Change Management' leren coaches, facilitators, studenten en andere geïnteresseerden hoe verandering op basis van Appreciative Inquiry kan zijn. Door de prettige manier van schrijven, met boeiende verhalen om dingen duidelijk te maken, is dit boek een absolute must voor mensen die met Appreciative Inquiry aan de slag gaan of er al een tijd mee werken. Boordevol nieuwe informatie, met duidelijke bruggetjes naar verleden en heden. Prachtig.
Lees verder
recensie
Appreciative Inquiry For Change Management
Jan Boerstra | 9 oktober 2009
Voor snelle, ingrijpende organisatieveranderingen is er de klassieke, probleemgerichte, lineaire veranderaanpak. Volgens Lewis, Passmore en Cantore is deze eendimensionale benadering minder effectief als we de mensen die het betreft op een positieve en uitnodigende manier in het veranderproces willen meenemen. De oplossing die zij bieden komt voor uit de appreciative inquiry en een waarderende aanpak gebaseerd op de verkennende kracht en het voortbrengend vermogen van het onderlinge gesprek. Ze werken die uit in 'Appreciative Inquiry for Change Management'.
Lees verder

Over Jonathan Passmore

Jonathan Passmore is a chartered occupational psychologist, an accredited AC coach, a coaching supervisor and fellow of the CIPD.

Andere boeken door Jonathan Passmore

Inhoudsopgave

About the authors
About the contributors
Acknowledgements
Introduction

Part 1 Understanding conversational approaches to change
1 Organisations as machines, workers as cogs and management as a control process
2. An alternative approach: organizations as living human systems
3 The development of conversational approaches to organizational change
4 Appreciative Inquiry: How do you do it?

Part 2 Advanced ideas and practice
5 The power of the question
6 The power of conversation
7 Extending practice: working with story in organizations
8 Developing your conversational practice
9 Becoming an appreciative conversational practitioner

Part 3 Using conversational approaches in the organization
10 How to introduce appreciative inquiry and related approaches to your organization
11 Case study: Using Appreciative Inquiry at BP Castrol Marine
12 Case study: Revitalizing corporate values in Nokia
13 Case study: World Café
14 Case Study: Applying Appreciative Inquiry to deliver strategic change: Orbseal Technology Center

Appendix: Resource list
References
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Appreciative Inquiry For Change Management