Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Online Communities

Designing Usability, Supporting Sociability

Specificaties
Ingenaaid, 440 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 2e druk, 2006
ISBN13: 9780471805991
Rubricering
John Wiley & Sons 2e druk, 2006 9780471805991
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

'Online communities. Designing usability and supporting sociability' legt een solide fundering waarop communities kunnen groeien en floreren. Het is een raamwerk voor discussie over de sociale en technische kwesties waarmee deze te maken krijgen. Iedereen die is geïnteresseerd in het kweken en cultiveren van online communities zal baat hebben bij deze uitvoerig onderbouwde en zorgvuldig uitgedachte studie naar de sociale en technische kwesties die spelen bij het succes ervan.

Het boek is bedoeld voor studenten en computerprofessionals, zowel voor de verbetering van bestaande gemeenschappen als voor de ontwikkeling van nieuwe.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780471805991
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:440
Druk:2

Expertrecensies (1)

recensie
Online Communities
Carla Verwijs | 14 augustus 2007
Jenny Preece ken ik als auteur van een aantal goede boeken over 'usability' en 'user-interface design'. Het verbaasde me dan ook te zien dat zij een boek had geschreven over 'online communities', en nog meer dat ze in dat boek schrijft dat ze al vanaf 1996 doceert over dit onderwerp. Hoe kan me dat zijn ontgaan?! In elk geval had ik met het uitkomen van de herdruk van haar Engelstalige boek 'Online Communities' de kans te lezen hoe Preece tegen dit onderwerp aankijkt. Vanuit haar achtergrond is het dan weer niet verbazingwekkend dat dit boek geschreven is voor ontwerpers van 'communities' en verder voor iedereen die in dit onderwerp is geïnteresseerd.
Lees verder

Inhoudsopgave

Preface

1. Introduction
2. Community tours
3. Sociability: purpose, people and policies
4. Usability: tasks, users and software
5. Research speaks to practice: Interpersonal communication
6. Research speaks to people: Groups
7. Community-centered development
8. Selecting software
9. Guidelines: Sociability and usability
10. Assessing needs and evaluating communities
11. Development case studies
12. Looking to the future

References
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Online Communities