Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Invloed - Speciale editie

De zes geheimen van het overtuigen - 5e herziene editie

Specificaties
Gebonden, 304 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2009
ISBN13: 9780000003768
Rubricering
Boom 1e druk, 2009 9780000003768
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Welke mechanismen zorgen ervoor dat u 'ja' zegt tegen aanbiedingen waar u eigenlijk niet op zit te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van u gedaan willen krijgen? En hoe kunt u deze technieken zelf toepassen?

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. De auteur ging daarvoor drie jaar 'undercover' bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.

In deze 5e herziene editie onderzoekt Cialdini onder meer:
- de werking van invloed in andere culturen
- de rol van het internet en andere nieuwe technologieën
- recente maatschappelijke ontwikkelingen, zoals toenemend excessief geweld

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780000003768
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:304
Uitgever:Boom
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Invloed - Speciale editie
Peter de Roode | 1 augustus 2008
Weinig boeken beginnen met de zin: 'Onomwonden geef ik het toe. Mijn hele leven ben ik een sukkel geweest'. Een hele geruststelling: ook de auteur heeft zich dingen laten aansmeren waar hij achteraf spijt van had. In zijn rol als hoogleraar en onderzoeker beschrijft hij op een boeiende manier welke factoren bepalen dat we tegen de ene persoon “ja” zeggen terwijl we de andere persoon afwijzen. Een prachtig boek dat een veelheid aan alledaagse zaken beschrijft waarin invloed een rol van betekenis speelt.
Lees verder

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Beinvloedingswapens
2. Wederkerigheid: het aloude geven en nemen... en nemen
3. Commitment en consistentie: innerlijke spookbeelden
4. Sociale bewijskracht: de waarheid, dat zijn wij
5. Sympathie: de vriendelijke dief
6. Autoriteit: geregisseerd respect
7. Schaarste: de regel van het tekort
8. Onmiddellijke invloed: primitieve volgzaamheid in een automatisch tijdperk

Literatuur
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Invloed - Speciale editie