De auteur is zelfstandig consulent en heeft een uitgebreid track record in het hoger onderwijs en het bedrijfsleven (o.m. Philips & Daewoo). Het boek is duidelijk bedoeld voor het HBO-segment. Het is niet goedkoop, maar brengt dan ook heel veel kwaliteit en doet dat op een knappe en gesynthetiseerde wijze (in 400 pagina's). Sterke appreciatie heb ik voor de strakke structuur. Het werk is up-to-date en integreert de recente trends en inzichten inzake marketing. Ieder hoofdstuk is mooi gestoffeerd met voor deze doelgroep leerzame en herkenbare voorbeelden. Erg leuk vond ik de 'extra' secties in ieder hoofdstuk, waar de auteur een bepaald onderwerp uitlicht: blue ocean strategy, de hype curve, netto contante waarde, crowdsourcing, brand discovery compass, etcetera. Ieder hoofdstuk eindigt met een casus en vraagstelling. Wat mooi is: de auteur brengt zelf op de volgende pagina's het antwoord. Dit is dus, voor de HBO-doelgroep, een zeer mooi en aanbevelenswaardig werk: een gedegen overzicht van het hedendaagse marketingdenken, strak gestructureerd en een verzorgde lay-out. Dit werk biedt een boeiende inleiding op het prachtige marketingvak. Mijn complimenten!
Over Rudy Moenaert
Prof. dr. Rudy Moenaert is hoogleraar aan TIAS School for Business & Society. Zijn specialisatie betreft strategische marketing en innovatie, voornamelijk in B2B- en dienstenorganisaties. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Auteur van o.m. De Customer Leader (2024).