Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

The Leadership Eleven Masterclass (5 audio-cd's)

Dit is mijn eerste kennismaking geweest met de sprekende Tom Peters. Geweldig. Passie, vaart, humor, realisme en vooral heel veel ideeen. Een stortvloed. Het luisteren naar deze man is een ervaring.

Bertrand Weegenaar | 28 augustus 2005

Deze cd bevat 11 clips uit een langere (dag) sessie met Tom. Een dag met vooral Britse businessmen, en dat krijgen ze ook vaak te horen. Tom is behoorlijk ingevoerd in geschiedenis dus de sneren over het koloniaal verleden zijn soms niet van de lucht. Maar zelfkritiek op het Amerikaanse bedrijfsleven, zijn er ook voldoende. Welke bedrijven richten zich op vrouwen en ouderen. Het concept 'manager' zoals dat door de meesten wordt uitgevoerd is een achterhaald concept. Bedrijven durven niet! Vind jezelf opnieuw uit. Het zijn de bekende Tom Peters-thema's, maar nu direct met zoveel overgave en passie! Peters is natuurlijk al jaren een onafhankelijk denker. Hij was ten tijde van het boek 'Excellente Ondernemingen' nog McKinsey consultant, maar vertrok daar uiteindelijk.. Als zelfstandige hoeft hij zijn mond niet te houden. Werken als 'Waanzinnige Ondernemingen', 'De innovatiecirkel' en 'Op jacht op Wow!' hebben zijn naam als managementgoeroe gevestigd. De inhoud van dit seminar loopt parallel met de onderwerpen die Peters in zijn recenste werk 'Re-imagine!' (2004) kleurrijk heeft uitgewerkt. Het mooie van Peters is dat hij geen blad voor de mond neemt. En dat leidde bij mij vaak tot schaamteloos lachen. Over talentmanagement : leadership of talent = management en huur uitzonderlijk raar talent. En in technology management 'internet did not go far enough'. Uit metaphysical management: 'A dream is a complete moment in the life of a client. Important experiences that tempt the client to commit substantial resources. The essence of the desires of the consumer. The opportunity to help clients become what they want to be.' -Gian Luigi Longinotti - Buitoni. Design en Dreams zijn de basis voor de emotie-economie. Design is het hart van het werk van Apple, BMW, Starbucks, Nike en vele andere bedrijven die goud geld verdienen. In Opportunity management: in Amerika worden de financiële beslissingen voor 95%! door vrouwen gemaakt . Vrouwen tussen de 20 en 35 jaar hebben het hoogste besteedbare inkomen. Daarna ouderen boven de 50 jaar. In de US is maar 5% van de marketingaandacht op deze doelgroep gericht. Zij hebben 75% van het besteedbare vermogen!! En wat doet het bedrijfsleven daarmee? Managementliteratuur voor vrouwen, op één hand te tellen (Faith Popcorns EVAluation is een uitzondering). 'A woman knows her children's friends, hopes, dreams, romances, secret fears, what they are thinking, how they are feeling. Men are vaguely aware of some short people also living in the house.' Briljant!'The secret of fast progress is inefficiency, fast and furious and numerous failures.' (Kevin Kelly)Kevin Roberts' Credo 1. Ready. Fire! Aim. 2. If it ain't broke ... Break it! 3. Hire crazies. 4. Ask dumb questions. 5. Pursue failure. 6. Lead, follow ... or get out of the way! 7. Spread confusion. 8. Ditch your office. 9. Read odd stuff. 10. Avoid moderation! (Kevin Roberts is CEO van Saatchi & Saatchi en auteur van Lovemarks: The Future Beyond Brands,) Een subset van de audiotracks is verkrijgbaar onder de titel 'Live in Londen'. Deze CD bevat slechts 6 tracks en is een goede inleiding op het werk van Tom Peters. In combinatie met 'Re-imagine!' (bestelbaar op www.tompeters.com) al een goede start in de denken van Tom Peters. En de zeer veel slides zijn daar ook te vinden.

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden