Platform Innovatie in Marketing (PIM) is het toonaangevende netwerk voor marketingprofessionals in Nederland. Het platform richt zich op kennisdeling, inspiratie en innovatie binnen het vakgebied, met een breed scala aan activiteiten zoals evenementen, kennissessies en de jaarlijkse Marketingliteratuurprijs.
De nominaties weerspiegelen de actuele thema’s die het vakgebied bepalen: van AI en personalisatie tot inclusiviteit, duurzaamheid en klantrelaties.
De genomineerde titels zijn:
101 Beïnvloedingstechnieken – Nicol Tadema
AI personalisatie strategie – Jean-Pierre Thomassen
De Grote Marketing Reset – Sebastiaan Elsholz
Iedereen praat erover – Rob de Groot
Inclusieve Marketing – Hamza Ouamari
Marketing denken, marketing doen – Marjolein Visser e.a.
Marketing. Reinventing the Basics – Igor Nowé
Merkdisruptie – Richard Otto, Frank Haveman & Jeroen Cremer
Relatietherapie voor klantliefhebbers – Harald Pol
Sustainable Experiences – Anika Siepel & Leon Bosma
De prijsuitreiking vindt dit jaar plaats op 25 november, tijdens het vernieuwde Marketingkennisfestival van Platform Innovatie in Marketing (PIM) aan de VU Amsterdam. Daar worden de genomineerde boeken niet alleen gepresenteerd, maar ook besproken als inspiratiebron voor actuele vraagstukken in het vakgebied.
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.