

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services en associated partner van Boer & Croon .
Meer over Paul MoersPaul Moers over identiteit als cruciale factor voor succes voor merken (audio-cd + magazine) (Management Topics)
Identiteit is voor merken een cruciale factor voor succes
Samenvatting
Merken vormen een belangrijk deel van onze samenleving. Waar we ook zijn en wat we ook doen, we worden geconfronteerd met merken. Consumenten worden bewust maar vooral onbewust continu richting een merk gestuurd, dus vaak zonder dat ze het in de gaten hebben. Het merk is blijkbaar een unieke constructie. Een merk is echter geen doel op zich, maar een middel om de consument goed te kunnen bereiken. Hoe steviger een merk staat des te meer het de consument zal aanspreken. Uiteindelijk leidt dit tot een duurzame positie van het merk. Door merken wint een oranisatie namelijk immers vertrouwen, koopbereidheid en vooral loyaliteit.
Een cruciale factor die vaak vergeten wordt, is de identiteit van het merk. De identiteit is echter het fundament waarop je het merk bouwt. Het merk schiet bij het ontbreken van een identiteit alle kanten uit. De merkwaarden vertegenwoordigen verschillende identiteiten. Daardoor wordt de consistentie van het merk vaak erg slecht. Zeker bij organisatiemerken blijkt de identiteit van het merk (zo die er al is) vaak helemaal niet aan te sluiten bij de identiteit van de organisatie. Daarmee laten ze grote kansen liggen.
Paul Moers legt in deze Management Topic de achtergronden van een merk uit en maakt duidelijk waarom identiteit zo belangrijk is. Daarnaast staat hij stil bij de wijze waarop organisaties een sterk merk bouwen en welke rol de identiteit daarbij speelt, en geeft hij een overzicht van de identiteitstyperingen die er zijn.
Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services en associated partner van Boer & Croon . Hij was als senior fellow 5 jaar verbonden aan de Copenhagen Business School. Tevens heeft hij verschillende executive managementposities bekleed waaronder bij Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall. Paul Moers publiceert artikelen en schrijft marketingboeken. Hij is bovendien een van de mest geciteerde merkendeskundigen. Daarnaast behoort hij tot de top 100 van beste marketeers in Nederland (Tijdschrift van marketing).
Specificaties
Inhoudsopgave
Identiteit als cruciale succesfactor
2. Hoe bouw je een sterk merk?
3. Merkidentiteit
4. Doelgroepen
5. Identiteit als sturende factor
Interview met Paul Moers over
6. Het merk Paul Moers
7. Merken als fenomeen
8. Archetypen en identiteit
9. Sterke en zwakke merken
10. Succes
11. Epiloog
Anderen die dit luisterboek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal