We moeten het weer hebben over de tippingpoint
Overstories, superspreaders en de opkomst van social engineering
Samenvatting
Voor het eerst in vijfentwintig jaar keert Malcolm Gladwell terug naar de theorie van zijn bestseller,
de tippingpoint: het kritieke punt waarop een idee zo’n grote groep mensen bereikt dat er onvermijdelijk een verandering wordt ingezet. Via een groot aantal verhalen – over de misdaadcijfers in L.A., de opiatencrisis en de coronapandemie – onderzoekt Gladwell zijn theorie opnieuw. Onder welke omstandigheden verspreidt een verhaal
zich? En wat betekent dat in het kader van verantwoordelijkheid, macht en ethiek?
Specificaties
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal

