

Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam.
Meer over de auteursDe employee journey
Creëer een optimale employee experience
Samenvatting
Het onderwerp de employee journey leeft meer dan ooit: organisaties worden zich steeds bewuster van het belang om talent aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden in een competitieve arbeidsmarkt. Maar nog steeds staat deze journey bij veel organisaties in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want de schaarste op de arbeidsmarkt is groot.
Millennial of niet, medewerkers kiezen voor een organisatie die aansluit bij hun eigen identiteit, purpose, wensen en behoeften. Om te overleven als organisatie is aandacht voor de optimale employee journey essentieel. Daarmee kiezen de juiste talenten voor jouw organisatie, dragen medewerkers gepassioneerd bij aan succes en zijn en blijven oud-medewerkers ambassadeur.
Dit boek neemt je stap voor stap mee in het creëren van een awe-inspiring employee experience tijdens de hele employee journey.
- Inzicht in de belangrijkste factoren en de belangrijkste contactmomenten
- Vanuit het perspectief van de organisatie én de medewerker
- Cijfers, feiten en theorie
- Tips en tricks om direct aan de slag te gaan
- Aansprekende cases met concrete voorbeelden uit de praktijk
Trefwoorden
employee journey employee experience personeelsmanagement werkgeversmerk talentmanagement onboarding communicatie leiderschap preboarding arbeidsmarkt duurzame inzetbaarheid uitstroom persoonlijke ontwikkeling cross-boarding empowering environment sociale dynamiek re-boarding alumni-activiteiten medewerkersbetrokkenheid organisatiecultuur werving en selectie medewerkersreis HRM arbeidsmarktcommunicatie ambassadeurschap organisatieontwikkeling medewerkersbeleving employer branding purpose loopbaan
Trefwoorden
Specificaties
Over Wenda Bolink
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
INLEIDING 10
TRENDS EN ONTWIKKELINGEN 20
EEN STEVIG FUNDAMENT 30
DE ZES BEÏNVLOEDINGSFACTOREN 36
Leiderschap 39
Interne communicatie 46
Professioneel en persoonlijk leren en ontwikkelen 54
Duurzame inzetbaarheid 59
Empowering environment 69
Sociale dynamieken 75
FASE I. ORIËNTEREN & SOLLICITEREN 88
Zichtbaarheid van het werkgeversmerk 101
Preboarding 124
Cases fase I. Oriënteren & solliciteren 130
FASE II. WERKEN BIJ DE ORGANISATIE 138
Onboarding 142
Re- en crossboarding 146
Cases fase II. Werken bij de organisatie 156
FASE III. UITSTROOM 164
Afscheid nemen 167
Alumni-activiteiten 173
DANK!180
OVER DE AUTEURS 182
BEGRIPPENLIJST 184
LITERATUURLIJST 190
INDEX 194
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal