Continu verbeteren in het onderwijs
Praktische strategieën voor implementatie op alle niveaus
Samenvatting
Onderwijsresultaten duurzaam verbeteren kan alleen als voor alle betrokkenen duidelijk is wat er verbeterd moet worden, waarom het moet worden verbeterd en hoe de verbeteraanpak eruitziet. Daarom wordt binnen Continu Verbeteren gekozen voor een aanpak die wordt gedragen door teamwork, samenwerking en gedeeld leiderschap op drie niveaus: dat van de stichting, de school en de groepen.
Dit boek biedt een gestructureerde uitleg van de strategieën en onderdelen van Continu Verbeteren op al deze drie niveaus. Het helpt zowel bij een geheel nieuwe implementatie, als bij het borgen van de werkwijze voor teams die al langer met deze methode werken. Bovenal laat het zien hoe leerkrachten de leerlingen betrekken bij het verbeteren van de groepssfeer en het stellen en behalen van gezamenlijke en individuele doelen.
Trefwoorden
continu verbeteren onderwijs eigenaarschap lotusdiagram kwaliteitszorg leeropbrengsten pdsa-cyclus gedeeld leiderschap databord leerlingportfolio groepsmissie groepsafspraken groepsdoelen portfoliogesprek 21e-eeuwse vaardigheden teamwork focus one plan one page onderwijsvernieuwing betrokkenheid autonomie door de leerling geleid oudergesprek door de leerling geleide groepsvergadering schoolontwikkeling leerlingbetrokkenheid schoolcultuur cyclisch proces implementatie interactie competenties
Trefwoorden
Specificaties
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal