Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing The business composition
The business composition
Floris Hurts

Floris Hurts is bedrijfsadviseur gespecialiseerd in strategie en innovatie van dienstverlening en oprichter van HDNM business composers.

Meer over Floris Hurts
Floris Hurts

The business composition

How to compose, conduct and perform business that moves customers - and delivers results

Specificaties
Paperback, 200 blz. | Engels
Warden Press | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789492004093
Rubricering
Warden Press 1e druk, 2014 9789492004093
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

The Business Composition toont een aantal verrassende parallellen tussen de muziekwereld, gericht op het creëren van unieke publiekservaringen, en de wereld van bedrijven en instellingen die zich richten op het bieden van unieke klantervaringen. En laat zien wat bedrijven kunnen leren van de effectgerichte samenwerking tussen componisten, dirigenten, producers en orkesten.

Het boek legt op een inspirerende manier uit hoe ‘zakelijke composities’ organisaties kunnen helpen unieke en toch herhaalbare klantervaringen te realiseren. Met een goede toepassing van business compositions raken zij meer klanten, creëren zij meer toegevoegde waarde en kunnen sneller inspelen op veranderende klantsituaties. Daarmee is de bedrijfsstrategie in verschillende situaties te vertalen in overtuigende uitvoeringen. Auteur Floris Hurts legt uit.

‘Muziek weet mensen vaak direct in het hart te raken. Dat is meestal geen toeval, maar resultaat van gedreven voorbereiding en goed gecoördineerde uitvoering. De impact van muziek kan overweldigend zijn. Ook veel bedrijven en instellingen willen kun klanten in het hart raken. Maar daar gaat het meestal niet zo makkelijk. Voor dit boek heb ik onderzocht wat bedrijven kunnen leren van hoe muziek wordt gecreëerd en uitgevoerd.’

‘De compositie is bij muziek een vanzelfsprekend en door iedereen geaccepteerd kader’ licht Hurts toe. ‘Het is de compositie waarin een dirigent zich inleeft, waarop de bezetting wordt afgestemd en waarin alle musici – ieder in zijn eigen rol - willen excelleren. Het publiek komt ernaar luisteren en beoordeelt bij elke uitvoering of het orkest een overtuigende interpretatie geeft. Of het nu pop is of klassiek, iedere compositie vraagt een specifieke inzet en rolverdeling. Bij verandering van compositie vraagt niemand om een cultuurverandering in het orkest. Het is juist een uitdaging voor de musici om andere emoties tot leven te brengen voor hun publiek.’

Bedrijven zijn als orkesten, met bevlogen leiders, professionele medewerkers en kritisch publiek, stelt Hurts. Maar juist het zakelijke equivalent van de compositie ontbreekt vaak. Veel organisaties vereenzelvigen zich met één enkel spel. Dan leidt verandering tot weerstand. In veel bedrijven bepalen afdelingen, of specialisten, elk hun eigen spel en stemmen te weinig op elkaar af. Soms is niet helder wie wanneer moet optreden, worden conflicterende prioriteiten gesteld, of denkt men dat de klant een bezuiniging op de uitvoering niet opmerkt. Gevolg is dat klanten – en ook eigen medewerkers - niet worden geraakt, maar geïrriteerd raken. En afhaken.

Volgens Hurts lost een inspirerende missie alleen, hoe belangrijk ook, dat niet op, omdat die vooral werkt op ‘corporate niveau’. En met de vertaalslag van de bedrijfsstrategie naar afdelingsplannen, productienormen, deelbudgetten, kwartaalcijfers en kpi’s verdampt de inspiratie voor de medewerkers vaak stap voor stap. Daarom verliezen veel bedrijfsstrategieën aan samenhang en overtuigingskracht in de uitvoering voor de klant.

Een ‘Business Composition’ vertaalt inspiratie wèl door naar de werkvloer. Omdat die alle denken en handelen van leider en teamleden voor een bepaalde tijd – of specifieke toepassing – motiveert en focust op het te bereiken totaaleffect bij de klant. Niet alleen het plan telt, maar ook elke uitvoering. Want die raakt de klant.

Het boek laat zien hoe werken met zakelijke composities leidt tot meer verbinding en betere afstemming tussen alle betrokkenen, overeenstemming over één lijn in de uitvoering, en het verschil maakt tussen middelmatig en excellent succes dat wordt herkend en gewaardeerd door klanten en andere stakeholders.

In samenwerking met Het Metropole Orkest heeft HDNM business composers, op basis van het boek, Business Composition Workshops ontwikkeld voor leidinggevenden en teams van organisaties. Deelnemers ervaren van nabij, door observatie in het orkest en gesprekken met dirigent en musici, hoe een sterke compositie op papier komt tot een overtuigende uitvoering. Daaruit worden lessen getrokken voor de eigen organisatie. Lessen over componeren en dirigeren, interpreteren en improviseren, soleren en ondersteunen, en over klanten raken.

Specificaties

ISBN13:9789492004093
Trefwoorden:klantentrouw, dienstenmarketing, klantenbinding
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:8-10-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
The business composition
Sjors van Leeuwen | 14 oktober 2015
Het bieden van een goede klantervaring wordt steeds belangrijker. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt uit de wereldwijde Customer Experience Index 2014 van Forrester dat slechts 22 procent van de consumenten een goede tot excellente service krijgt.
Lees verder
recensie
The business composition
Anoniem | 14 oktober 2015
‘De Business Compositie’ van Floris Hurts is een geweldig interessant boek dat je meeneemt in de wereld van de muziek om je verrijkt terug te laten keren in de zakenwereld.
Lees verder

Over Floris Hurts

Floris Hurts is bedrijfsadviseur gespecialiseerd in strategie en innovatie van dienstverlening en oprichter van HDNM business composers. Hij werkt met leiders en managementteams van organisaties aan het klantgedreven maken van hun dienstverlening, door de (on-)uitgesproken behoeften van hun klanten beter te herkennen en doorgronden en hun performance vanuit dat perspectief opnieuw te ‘componeren’. Daarnaast treedt hij op als docent en moderator bij post academische leergangen en in-company trajecten van het Instituut voor Leiderschap Avicenna en als docent bij de AOG School of Management. Zijn fascinatie voor waardecreatie in dienstverlening bouwde hij op bij Randstad, als strategy director bij FHV BDO, als partner bij bureau Corp Consultants en als senior adviseur bij Twynstra Gudde. Zijn boek 'De Onmisbaarheidsfactor' (Thema, 2006) werd genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Floris Hurts

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Before we start

Part I: Exposition
1. Compositions in business
-The striking similarities between the worlds of music and business
-One striking difference
-The Business Composition construed

2. Why you may benefit from the Business Composition approach
-What music does to listeners is what business wants to do to customers
-What can go wrong without a business composition
-Turning from value disciplines to customer effects

3. Linking mission, strategy and culture to execution
-Mission vs composition
-Strategy vs composition
-Concept vs composition
-Business composition as medicine for the pains of change

Part II: Development
4. Your organization as an orchestra
-Size does matter (to a certain extent)
-Professional attitude and teamwork

5. Creating strong business compositions
-It is all about creating experiences
-Origins of compositions
-Powerful business compositions
-Transformation by title
-Compose for involvement
-Short vs sectioned compositions
-Score and orchestration
-Applying business compositions for innovation
-Putting together the repertoire
-Key questions for business composers

6. Creating compelling performances. Every time
-How strict should it be?
-Inspiration versus routine: the power of repeatable uniqueness
-Possibilities and limitations of arrangements
-Choosing the right instruments
-Designing the setting
-Facing the customer

7. Getting and keeping everyone involved
-Roles instead of jobs
-The producer’s role
-The composer’s role
-The arranger’s role
-The conductor’s role
-The orchestra member’s role
-The section leader’s role
-The soloist’s role
-The audience’s role
-The backstage role

Part III: Reprise
8. The result
-Maintaining the value balance
-Efficiency and impact
-Preference and profit
-The power of commitment
-The drive to perform
-Shaping the shared passion
-The fruits of the shared experience

9. Back to the soul of value creation

Before you leave
Sources
About the author
Note

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 39,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The business composition

        The business composition
        Floris Hurts
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The business composition

        Verwijder uw beoordeling