
Lees verder
Owen de Vries is werkzaam als zelfstandig bedrijfsadviseur. Hij werkte ruim 20 jaar bij ABN AMRO als financieel specialist, voordat hij zijn eigen bedrijf startte.
Meer over Owen de VriesIn 'Heartful Banking' plaatst De Vries de behoeften van de markt aan financiële diensten naast het aanbod van de banken. Hij laat zien hoe het niet aansluiten van aanbod op vraag heeft geleid tot verlies van klantvertrouwen. Hij signaleert dat klantgericht werken een stap in de goede richting is, maar dat het nog niet heeft geleid tot herstel van vertrouwen. Dat kan alleen als banken bereid zijn verder te kijken dan de Klant Centraal, als zij het volledige speelveld gaan overzien en mens, maatschappij en moraal leidend maken in hun activiteiten.
'Heartful Banking' geeft een praktische werkwijze die de financiële sector kan helpen het vertrouwen van de maatschappij (terug) te winnen en waarmee bankmedewerkers hun werkplezier weer hervinden. Interviews met betrokkenen van binnen en buiten de bankwereld, plaatsen 'Heartful Banking' midden in de dagelijkse praktijk.
Met interviews met onder andere:
-Joris Luyendijk
-Arnold Heertje
-Bas Haring
-Jan Kalff
Ik denk dat 'Heartful Banking' een bijzondere bijdrage zal leveren aan het maatschappelijk debat over de verbinding tussen klant, samenleving en bank. Voor bankiers is het een interessant uitgangspunt voor het terugwinnen van vertrouwen, voor studenten een handzame kennismaking met bankieren en een boeiend boek voor iedereen die interesse heeft in de financiële crisis van de afgelopen vijf jaar.
Herman Wijffels
Het komt uit op een moment dat het onderwerp zeker actueel is.
Jan Kalff, oud-topman ABN AMRO (ook een van de geïnterviewden)
Owen de Vries nodigt met zijn boek 'Heartful Banking' mensen in de bancaire wereld
uit om zorgvuldig af te stemmen op de maatschappij en daarbij vooral 'hartdiensten' niet uit het oog te verliezen. Van harte mee eens.
Guus Brackel, Bout en Partners / De Baak
Het ziet er prachtig uit en de inhoud mag er ook zijn.
Arnold Heertje, econoom
Owen de Vries neemt je mee op een reis in verleden heden en toekomst van bankieren. Met prachtige interviews en duidelijke opbouw leest het boek heerlijk weg. Een must voor iedereen die geïnteresseerd is in bankieren, maar vooral voor iedereen die zich actief in wil zetten voor een betere toekomst van de financiële wereld.
Enna van Duinen
'Heartful Banking' zet aan om terug te gaan, je opnieuw te verbinden met je mooie vak van bankier. Het is een uitnodiging om als bank en als bankier stil te staan bij vragen als: Wat gaat je aan je hart als bankier? Hoe kunnen we ons mooie vak vormgeven zodat het aansluit bij de vragen van klanten? Hoe ziet onze bank er dan uit?
Hetty van Oostijen
Toeval bestaat niet! Het boek 'Heartful Banking' van Owen de Vries verschijnt precies op het juiste moment. Het appèl dat in 'Heartful Banking' wordt gedaan om binnen de banken de 'hartdiensten' daadwerkelijk (nieuw) leven in te blazen om het geschonden vertrouwen bij de klanten te herstellen, onderschrijf ik van harte. Niet als windowdressing om geld toch weer doel te laten zijn, maar om oprecht dienstbaar te zijn aan een duurzame samenleving gebaseerd op eenheid en liefde.
Erwin van de Moosdijk
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books