

Ir. Arthur O. Eger studeerde industrieel ontwerpen aan de Technische Universiteit te Delft.
Meer over de auteursProduct Design
Samenvatting
Een ontwerper bedenkt en ontwikkelt nieuwe of verbeterde producten. Ontwerpen is een proces van trial and error. Tijdens het ontwerpproces bedenkt de ontwerper oplossingen waarvan hij niet zeker weet of ze zullen werken. Door een oplossing te testen probeert hij daar achter te komen: trial. Soms blijkt zijn idee niet te werken: error. Wanneer het idee wel werkt, heeft de ontwerper zijn resultaat een stap dichterbij gebracht.
Dit boek maakt het ontwerpproces inzichtelijk en biedt de lezer een handleiding voor productontwerpen met zo min mogelijk errors. Hierbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: het formuleren van een productidee, een systematische aanpak van het ontwerpproces, het programma van eisen, marktonderzoek, functionaliteit en betekenisgeving, vormgeving en kleurstelling, gebruiksonderzoek, ergonomie, technieken om tot nieuwe, innovatieve oplossingen te komen, intellectueel eigendom, en presentatie en verslaglegging. Productontwerpen is gebaseerd op theoretische kennis, ontwikkeld aan de Universiteit Twente, en op de praktijkervaring van de auteurs.
Trefwoorden
productontwerp design ontwerpproces programma van eisen innovatie technisch ontwerp marktonderzoek ergonomie productontwikkeling gebruikerstesten vormgeving productfasen gebruikersinteractie ontwerpmethoden functioneel ontwerp creativiteitstechnieken intellectual property projectmanagement levensstijl selectiemethoden prototype besluitvorming verpakking marketing gebruikersonderzoek presentatietechnieken succesfactoren betekenisgeving kleurstelling
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Basis
1. Formulation of a Product Idea
2. Road Map: Product Design
3. Requirement Specification
4. Market Research for Product Design
5. Styling and Attribution of Meaning
6. Product Phases
7. The Technical Concept
8. User Interaction and Ergonomics
9. Guidelines for Ergonomic Design
10. Selection Methods
11. Product Evaluation through Testing
Broadening
12. Product Function Analysis
13. Lifestyles
14. Product Evaluation through Usability Testing
15. Packaging
16. Intellectual Property
17. Success Factors
18. Working with an Agency
Exploration
19. Design Methods
20. Project Management and Project Documentation
21. Creativity Techniques
22. Presentation and Substantion
Appendix
Z-Table
References
Index
About the Authors
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal